A Ferrari hazai pályájára érkezik a Forma 1, lezárul az európai szezon, óriási csata várható!

A hibrid éra megkezdése óta Monza (is) Mercedes uralom alá került és Hamilton valamint Rosberg egymás között felosztotta a győzelmeket, miközben a Tifosi előtt köröző Ferrari 8 éve nyert utoljára (még Fernando Alonso első Ferraris Olasz Nagydíján),  ami félelmetesen hosszú idő! Mire számíthatunk a hétvégén?

Pálya

Monza sem épp a mai formájában nyitotta meg a kapuit az autóversenyzés szerelmei számára hosszú évekkel ezelőtt! Régen egy ovál kör is a pálya része volt, erősen döntött kanyarokkal, ami ma már pusztán túrista látványosság, verseny nem zajlik rajta. Érdekesség, hogy Imola pár évre átvette az Olasz Nagydíj rendezését a ’80-as évek elején és 2 éve is csatába szállt Monzával, mikor annak szerződéshosszabbítása veszélybe került.

Monza, 1955-1969 (forrás: Wikipedia)

Átalakításai után sem veszítette el eredeti karakterét, félelmetesen gyors pálya, hatalmas kihívás a pilóták számára, a kör nagy részét padlógázon töltik a kevés kanyar közötti hosszú egyenekesben, de ezek legalább legendás kanyarok: a Curva Grande, a Roggia sikán,  2 Lesmo, az Ascari sikán és a Parabolica (ezzel majdnem az összes kanyar is megvolt, de sebaj :) )

Monza napjainkban (forrás: f1.com)

Időjárás

Mostmár hagyományosan Monza jelenti a Forma 1-es évad ún. “Európai Szezon”-jának végét, Szeptember elején/közepén. Olaszországban ilyenkor nagyon kellemes idő van, a több mint 60 nagydíj alatt összesen talán 2-szer ha esett a futamon (2004, 2008), és ezen a hétvégén sem feltéve várható az előrejelzések szerint, hogy megtörténik!

Esélyek

Az elmúlt hétvége eseményei valamint az időjárás előrejelzés alapján a Ferrari nagyon jó eséllyel pályázik akár egy kettős győzelemre is, de a Mercedes sem épp arról híres, hogy nem képes bevinni pár gyomrost akkor, amikor a legjobban kell, így nagy csatára számítok! A Renault motoros autók normál lefolyás mellett nem lesznek meccsben még a dobogóért sem, de a Racing Point Force Indiákat és a Toro Rosso gépeit érdemes szemmel tartani! Előbbi hagyományosan jól mozog Monzában, míg a Honda erőforrás csomagja meglepően versenyképesnek bizonyult eddig az “erőpályákon”!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?