Putyin megberhelte a Ferrarikat? Kötve hinnénk….

Tegnap talán az egész F1 világot sokként érte, hogy az Orosz Nagydíj időmérője kísértetiesen hasonlított egy 2015-ös időmérőre: a Mercedes külön liga, míg a Ferrariban reménykedik a semleges szurkoló, hátha valahogy odaér….és persze nem ér oda, hiszen a Merci külön liga, mint írtam is…

Viszont már a szabadedzéseken látni lehetett, hogy a Ferrari az utolsó szektorban kapja a teljes hátrányát, legyen az bármekkora. Mi olyan különleges a Sochi Autodrom utolsó szektorában? Vessünk egy pillantást kezdésnek a nyomvonalra:

Sochi Autodrom (fotó: F1)

Minket most a feketével jelölt szakasz érdekel, egész pontosan T13 a kezdő kanyar és értelemszerűen T18 az utolsó. 6 kanyaron kapott a Ferrari fél másodpercet, bődületes igaz? Ha megfigyeljük, gyakorlatilag csakis kizárólag derékszögű kanyarokból áll a pálya ezen szegmense! Ide a rövid tengelytávú autó (mint pl. a Red Bull) hatalmas előny, hiszen fordulékonyabb (a Red Bullok egész hétvégén Mindenkit vertek ebben a szektorban), de a Ferrari és a Mercedes hosszabb tengelytávú, ráadásul a Ferrari egy picivel rövidebb is, mint a Mercedes, így erre nem foghatják az olaszok az arcpirító vereséget…

Bottas félelmetesen jó Sochiban (fotó: Getty Images)

Sajnos az F1 TV Pro jelen állapotában teljesen alkalmatlan arra, hogy 2 pilóta körét egymás mellé téve elemezzük, hiszen szaggat az onboard kép (lehet szándékosan???), így ez kiesett, de Vettel utolsó szektorát megtaláljátok az oldalunkon, a lényeg, hogy bár Vettel ismét hibázott, erre se lehet fogni sajnos…Vettel hibája 2-3 tized, így még mindig megmarad egy 2-3 tizedes differencia! Arról viszont még nem beszéltünk, hogy a derékszögű kanyarokban az autó mechanikus tapadása kerül előtérbe, ebből következik, hogy a gumiknak tökéletes állapotban kell lennie! Miután az autó alapjában jól viselkedik, így elsőre azt mondhatnánk, hogy ez is rendben van, de nem eléggé, mert a Mercedes érezhetően könnyebben helyezhető, sokkal fordulékonyabbnak tűnik szemre.

Vettel ezt elbukhatta azon, hogy az SF71H nem kezelte megfelelően a gumikat, elbukhatta beállításbeli különbségek miatt is (állítólag a Ferrari régóta figyelt “motor trükkje” is eltűnt…), én most a gumikat érzem a probléma forrásának, főleg mert a versenyszimulációkon a szabadedzéseken nagyon erős tempót ment a Ferrari is, így a mai napra marad eldönteni, hogy Sochiban melyik autó működik jobban. 1 körön a Mercedes a legdominánsabb éveit idéző teljesítményt nyújtott ezúttal, lássuk mi történik hosszútávon a futam alatt!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?