A néhai Sergio Marchionne volt a kulcsa Arrivabene és Binotto kapcsolatában? (kép: YouTube)

A Ferrari nagyon messze volt a futamgyőzelmektől is, mikor 2014 év végén bejelentették Sebastian Vettel érkezését. James Allison technikai igazgató és Mattia Binotto a motor részleg vezetője 2015-ben Vettellel a pályán megkezdte a felzárkózást a Mercedesre. 3 ügyes taktikával és meglepő tempóval összehozott győzelemmel a Ferrari elégedett lehetett, ígéretes kezdet volt. 2016-ban Allison feleségének tragikus halála után egyértelmű volt, hogy a guru nem marad Maranello-ban, Angliába költözik a gyermekeinek közelébe, amiért nem hibáztatható! A Ferrari ekkor egy nagyon merész, de logikus lépésre szánta el magát: nem igazol Allison helyére senkit, hanem kislétszámú munkacsoportok fognak az autón dolgozni, folyamatosan integrálva munkájukat. Ezen munkacsoportok koordinálását Binottora bízták és a svájci szakember példás munkát végzett, mert 2017-re a Ferrari aero részlege az egyik legjobbá nőtte ki magát a mezőnyben!

Több volt az SF71H-ban, mint amennyit Vettel és a csapat kihozott belőle…(kép: Ferrari)

2018-ra a feladat teljesen világos volt: motorikusan megtenni az utolsó lépést a Mercedes felé, javítani a megbízhatóságon és az aero részlegen még nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy az autó a gyors pályákon is méltó ellenfele legyen az Ezüst Nyilaknak. A szezon első felében a Ferrari fantasztikusan erős volt, csak Vettel és a csapat amatőr hibái okán nem nyerték meg az első 4 futamot zsinórban. Vettel ekkor még nyugodtan nyilatkozott, az autó valóban jól teljesített, de Sergio Marchionne hirtelen halála vezető nélkül hagyta az Ágaskodó Lovat! Arrivabene és Binotto között a szezon közben is pletykálták, hogy közel sem felhőtlen a viszonyuk és ha nincs aki megfogja ezt a viszályt, annak a csapat látja kárát!

Lehet a klasszikus 2 dudás 1 csárdában esete forog fenn? (kép: motorsport.com)

Nem tudhatjuk biztosan, hogy valóban ez okozta-e az idei évben a Ferrari vesztét teljesítmény fronton, de furcsa egybeesés, hogy épp az elnök halála után nem sokkal kezdődött el a totális szétesés…Arrivabene nyíltan a csapata ellen támadt a Japán Nagydíj időmérője után, Binotto hallgat, Vettel már a Belga Nagydíjon is hangot adott frusztrációjának, nyoma sincs már annak a szeretetteljes összetartó sikerre éhes családnak, ami a Ferrari 2015-ben volt…

Itt még minden nagyon jól festett…2015 Maláj Nagydíj, az első Ferrari győzelem 2013 óta..(kép: oxfordstudent.com)

Nem szeretném az ördögöt a falra festeni, de óriási káoszba is keveredhet a Ferrari, ha ez a belviszály valós és nem rendezik sürgősen, vagy épp ész nélkül elkezdenek embereket kirúgni, mint néhány éve (lásd: Aldo Costa, aki elküldése óta vígan tervezi a Mercedesnek a világverő autókat)…Évekre visszaeshetnek és akkor már teljesen mindegy, hogy Vettel vagy épp Leclerc milyen szezonokat fut…

Leclerc Alesi Ferraris pályafutását lesz kénytelen átélni? (kép: reddit.com)

A sikeres háború egyik legfontosabb feltétele a nyugodt hátország és ez a Ferrarinál látszólag nagyon nincs meg! Lehet, hogy a Red Bull-Honda hozza majd el a Ferrari helyett a várva várt Mercedes trónfosztást, Vettel pedig dicstelenül vonul majd vissza?

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?