A kérdéses Mercedes felni (fotó: motorsport.com)

Az elmúlt hetekben/hónapokban sok pletyka látott arról napvilágot, hogy valami érdekeset alkalmaznak a Mercedes hátsó tengelyei körül: Felmerült már, hogy speciális felnit használnak a gumihőmérséklet konrollálására, illetve az is, hogy a felfüggesztésük révén kormányozható hátsó kereket is tudnak szimulálni.

A Mercedes W09 hátsó felfüggesztése (fotó: f1technical.com)

Az FIA eddig azonban semmilyen szabálytalanságot nem talált a Mercedes autóin, emiatt, illetve más esetek miatt sokan bírálják is a döntéshozókat, miszerint a Ferrarit és versenyzőit sokkal kisebb hibák miatt is keményen bűntetik, beleszólva ezzel a világbajnoki versenybe.

Egy Mercedes felni (fotó: Autosport.com)

A hétvége folyamán azonban érdekes fordulatot vett a Mercedes felni kérdése: A Ferrari megkeresete az FIA-t, mivel szerintük a Mercedes akkori, lyukacsos felnije nagyban hasonlít a Red Bull álal 2012-ben használtra, amit akkor szabálytalannak is találtak. Egyes szakértők szerint ez a felni oldja meg a Mercedesnél a gumikezelési problémák egy részét. Az FIA azonban szabályosnak ítélte a Mercedes megoldását és a Ferrari vasárnapi óvását elkerülvén ezen a hétvégén végül már más felniket használt. Nem tudni, hogy ez mennyire befolyásolta a teljesítményüket, azonban az biztos, hogy nem szerették volna, ha eljárás indul ebből, talán azért, mert valóban trükköztek valamivel, vagy csak azért, mert nem szerették volna, ha az ügy túlhúzódik és emiatt csúszik heteket vagy akár hónapokat a világbajnoki cím sorsa.
Mindenesetre ha tempót is veszítettek ezzel, Hamilton lényegében már világbajnok, Mexikóban elegendő neki a 7. helyre behozni az autót – ehhez pedig valószínűleg elegendő lenne egy mindenféle kérdéses alkatrész nélküli autó is.

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?