Mi történt az SF71H-val? (fotó: Motorsport.com)

A Ferrari a téli tesztek alatt és a szezon első néhány versenyén küszködött azzal, hogy kiismerje és teljes mértékben kihasználja az SF71H nyújtotta lehetőségeket. Ez végül nagyon gyorsan sikerült és sokáig a Ferrari a Mercedes szintjén vagy néha még afölött is volt, nagy reményeket adva a semleges szurkolóknak és a Ferrari drukkereknek egyaránt!

Szingapúrra viszont megváltozott valami: a Mercedes is egy nagyszabású fejlesztési csomaggal érkezett (többek között a trükkös felnivel), a Ferrari pedig megváltoztatta a hátsó szárnyát, felhasználva a McLaren ötletét:

SF71H Szingapúr hátsó szárny (fotó: Motorsport.com)

A Bargeboard és a padlólemez is kapott pár újítást:

SF71H Szingapúr Bargeboard (fotó: Motorsport.com)

Ezek a módosítások látszólag nem váltak be, Vettel az időmérőn és a versenyen is teljesen esélytelen volt a győzelemre, pedig a német 4-szeres bajnok kiválóan teljesít az ázsiai éjszakai derbin! A gond ott kezdődött, hogy Szingapúr egy rendkívüli helyszín, nehéz volt ráfogni, hogy a koncepció maga hibás, főleg mert az autó sem lett vezethetetlen.

Az oroszországi új orrkoncepció (fotó: Motorsport.com)

Sochira a Ferrari egy új orrkúpot és ennek megfelelően egy új első szárnyat is bevetett, ami számtalan változtatással operált. Raikkönen egy új hátsó felfüggesztést is tesztelt, de végül ezt sem Oroszországban, sem egy héttel később Suzukában nem vetették be! Az új első szárny viszont maradt.

Fékbeömlő, szárnyakkal, Suzuka (fotó: Motorsport.com)

Japánban egy új fékbeömlő is debütált kis szárnyacskákkal, valamint egy módosított padlólemez is, de mivel a nagyobb ‘lyukak’ miatt a gumitörmelék eltömítette volna, így a csapat várt az Amerikai Nagydíjig egy módosított változatig.

Suzuka, módosított padlólemez (fotó: Motorsport.com)

A hátsó szárnyat, amit Szingapúrban és Oroszországban is használtak, lecserélték, mondván rontja az autó sebességét az egyenesekben.

Austinra a Ferrari további kisebb módosításokat eszközölt az első szárnyon, ezen felül megérkezett a Japánban kipróbált padlólemez módosított változata, de ezek nem került fel péntek után, mert az esős szabadedzések miatt nem volt egyértelmű a teljesítményük.

A suzukai padlólemez módosított változata (fotó: Motorsport.com)

A bargeboard is kapott egy újabb módosítást:

Austin: Új bargeboard (fotó: Motorsport.com)

Személyes véleményem szerint a legnagyobb baj, hogy jelen tudásom szerint a Ferrari nem tesztelte ezeket a módosításokat az előző működőképes változatok ellen élesben. Magyarán szólva (előbújt a Belső Palik Lacim :))) ), nem szedték ketté Vettelt és Raikkönent, hogy egyik másfél órában egyikük, másikban a másikuk tesztelje az új csomagokat (az más kérdés, hogy az esős szabadedzések miatt pl. Amerikában nem is lett volna erre esély, de lett volna erre lehetőség)

A másik hatalmas gond, hogy a bargeboard és a padlólemez területén is tévedtek, nem vált be a számításuk, pedig e két elem kulcsfontosságú az autó leszorítőereje szempontjából (a padlólemez önmagában kb. 60%-át adja az autó tapadásának)! 

Vettel nem értette, hogy lehet versenyben a Pole-ért szombaton és ez rávilágít a harmadik és talán a legijesztőbb gondra a jövőre nézve, hogy látszólag fogalmuk sincs arról, hogy miért működött a mostani hétvégén az autó…

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?