Hová tűnt a Forma 1 régi varázsa? (fotó: Ferrari)

…ahogy ránézek erre a képre, elönt a nosztalgia, milyen fantasztikusnak is találtam gyerekként a Forma 1-et. Nem, egy kósza gondolat sem voltam még, mikor Gilles ezt a gyönyörű Ferrari 312T4-et próbálta jobb belátásra bírni, de az a varázs, az a már-már misztikus atmoszféra, ami az archív felvételekből is tökéletesen átjön, mára kiveszett a sportból.

1994 óta követem a Forma 1-et és őszintén mondom, még a 2000′-es évek elején tapasztalt Ferrari dominancia idején sem volt ekkora válságban számomra, mint most. Könnyű lenne rávágni, hogy az ok a hibrid motor, vagy a túl bonyolult aero, vagy gumiháború kellene, de ahogy leültem átgondolni, arra jutottam, hogy a probléma sokrétűbb, mint az elsőre látszik. Ennem szemléltetésére készítettem egy mindmap-et Nektek, a kép alatt le is tölthetitek:

Mi a gond a Forma 1-el Számomra 2018-ban Mindmap. Van baj…

Ebben a cikksorozatban igyekszem ezeket a témákat górcső alá venni és adni Nektek egy átfogó, de szubjektív véleményt, hogyan lehetne szerintem jobb a Forma 1, 2021-től. Természetesen nem vagyok mindentudó, nem látom a Forma 1 teljes működését, így minden konstruktív hangnemben megfogalmazott kritikát, ellenvéleményt szívesen fogadok! :)

Senna kontra Prost, a Forma 1 leghírhedtebb csatája. Ma már esélytelen…?

Nem meglepő módon ezek a problémák némelyike összefügg egymással, így egy megoldással több probléma is eltűnhet, de ehhez jó megoldás kell! Vannak olyan dolgok, amik a közvéleményben gyakran előkerülnek, mint probléma, ám a Mindmap-en nem szerepelnek. Listaszerűen:

  • Nincs tankolás, a spórolás megöli a sportot
  • Csak a Pirelli van, mint gumigyártó
  • Az egész hibrid motoros koncepció rossz ahogy van

Vegyük gyorsan sorra, miért nem vettem be a mindmapbe:

  • A tankolásra semmi szükség. A régi időkben ez 15-20 körös sprint etapokat hozott, a pilóták semmilyen szinten nem voltak rákényszerítve arra, hogy a pályán előzzenek, ráadásul a hatalmas versenytempó miatt (gyakran olyan gyorsak, vagy még gyorsabbak volt, mint az időmérőn) a kavargó levegőben esélyük sem volt csatázni! A mostani 100 kg-os határ ad egy vezetéstechnikai fűszert is a futamokra és egy ügyes taktikával a végén nagy hajrákat is láthatunk.
  • 1 gumigyártó teljesen elegendő a Forma 1 számára. Korábban a 2000-es évek elején a Bridgestone-Michelin háború furcsa képet hozott: 6 autó a japánok, az összes többi a franciák gumiján ment. Ha több gumigyártó van és az egyik nagyon beletalál, akkor a másik gyártó termékeit használó esélytelenné válik. A Forma 1 lehetősége az ésszel történő standardizálás, gumik terén szerintem teljesen rendjén való.
  • A hibrid motorokkal önmagában nincs baj. Fantasztikus mérnöki csodák, nagyon magas hatásfokkal. A gond inkább a technológia bonyolultsága, egy kis sztandardizálás itt is segíthetne.

A következő részben az autók problémáját igyekszem körbejárni,  nagy lehetőség a Forma 1 számára!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?