Nézzük sikerült-e Enstone-ban kreatívabbnak lennie az idei autóval! (fotó: Renault)

A Toro Rosso után vessünk egy pillantást a Renault idei koncepciójára és hasonlítsuk össze a tavalyi géppel! Kezdjünk is mindjárt felső nézetből:

Renault RS19 felső nézet (fotó: Renault)
Renault RS18 felső nézet (fotó: Renault)
Renault RS19 változások, felső nézet

Essünk túl a triviális változásokon: az autó első és hátsó szárnya felvette idei formáját, továbbra is ez egy nagyon látványos különbség! Szerencsére a Renault autóján már ezen felül is több finomságot látni: ami talán első ránézésre is igazán szemet szúr, az a kasztni formájának változása: a tavalyi RS18 nagyon szép szabályos csepp alakot követett és nagyon keskenyre, szűkre lehetett venni így a hátsó szekciót, míg az idei RS19 is csepp formát követ ugyan, de nem annyira szabályos módon, így pl. a hátsó felfüggesztések is változtak egy picit a 2018-as elődhöz képest. Természetesen az autó közepe is változott, nehezen kivehető a fotó háttere miatt, de tudjuk, hogy a bargeboard is változott, hiszen a szabályok elő is írták. Ami további különbséget jelent az a padlólemez, amit téglalappal jelöltem, már most is vannak rajta kisebb kivágások, ez persze sokat nem jelent, a padlólemez akár versenyről versenyre is változhat, sőt akár egy hétvégén belül is, amíg a Parc Fermé szabályok engedik, de a különbség az különbség :).

Vessünk egy pillantást az autóra oldalról is:

RS19 oldalról (fotó: Renault)
RS18 oldalról (foot: Renault)
Renault RS19 változások, oldalról

Itt is essünk túl a kötelezőkön: a bargeboard középen és a hátsó szárny változott. Ami ennél érdekesebb, hogy az autó rackje sokkal agresszívebb (azaz sokkal inkább az orra fele dől), ez erősen Red Bullos vonás. Az oldaldobozoktól a kipufogóig vezető karosszéria elem formája változott tavalyhoz képest, sokkal íveltebb, mint tavalyi társa.

Végül lássuk szemből is a 2 autót:

Renault RS18 szemből (fotó:Dan Istitene/Getty Images)
Renault RS19 szemből (fotó: Renault)
Renault RS19 változások, szemből

A triviális változásokon (első + hátsó szárny) kívül az oldalsó légbeömlő és a körülötte levő terelőlapok változtak, lényegében egy az egyben összemosták az SF70-H és a Red Bull RB14 megoldását.

Nagyot nem újit az idei Renault sem, de tartogat pár izgalmas változtatást, amik alapvetően megváltoztathatják az autó viselkedését a tavalyihoz képest (és itt nem csupán a szabályváltozásokra gondolok).

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?