157 kör, leggyorsabb idő – Leclerc ott folytatta az SF90-el, ahol Vettel tegnap abbahagyta

Lement a második nap is, ha ránézünk az eredményre, elég érdekes a kép:

  1. Charles Leclerc – Ferrari SF90 – 1:18.247 – C3 (lágy) – 157 kör
  2. Lando Norris – McLaren MCL34 – 1:18.553 – C4 (szuperlágy) – 104 kör
  3. Kevin Magnussen – Haas VF19 – 1:19.206 – C3 (lágy) – 59 kör
  4. Alexander Albon – Toro Rosso STR14 – 1:19.301 – C4 (szuperlágy) – 132 kör
  5. Antonio Giovinazzi – Alfa Romeo C38 – 1:19.312 – C4 (szuperlágy) – 101 kör
  6. Valtteri Bottas – Mercedes W10 – 1:19.535 – C3 (lágy) – 89 kör
  7. Pierre Gasly – Red Bull RB15 – 1:19.814 – C3 (lágy) – 92 kör
  8. Nico Hulkenberg – Renault RS19 – 1:19.837 – C3 (lágy) – 95 kör
  9. Daniel Ricciardo – Renault RS19 – 1:19.886 – C3 (lágy) – 28 kör
  10. Lewis Hamilton – Mercedes W10 – 1:19.928 – C3 (lágy) – 74 kör
  11. Lance Stroll – Racing Point RP19 – 1:20.433 – C3 (lágy) – 79 kör
  12. Pietro Fittipaldi – Haas VF19 – 1:21.849 – C3 (lágy) – 13 kör

Először is elég feltűnő, hogy a csapatok többsége hozzá sem nyúl a C4 és C5-ös kerekekhez, amik a leglágyabb keverékek a teszt alatt. Fittipaldi és Gasly esetén muszáj megemlíteni, hogy előbbinek hirtelen kellett beugrani, míg utóbbi egy baleset miatt idő előtt be kellett fejezze a mai napot.

Nézzük mi lehet még gyanús, mit lehetett megfigyelni a mai nap után:

  1. A Merci továbbra is feltűnően altat, kerülik a látványosan kör köröket, viszont látszik a versenyszimulációk alapján, hogy nagy eséllyel ott vannak az élmezőnyben, persze nem tudjuk milyen programot futottak meg épp milyen üzemmódban megy az erőforrás.
  2. Leclerc 18-as köre a C2-es (közepes) keveréken igencsak erősnek tűnik, a Ferrari egymás után 2-szer is képes volt erre (Vettelnek is sikerült tegnap), a Mercedestől láttunk hasonló dolgokat az elmúlt években, ez bíztató lehet a Tifosi számára, de itt is sok a kérdőjel.
  3. A Renault már most folyamatosan fejleszt és próbál szofisztikáltabb elemeket felszerelni az autóra, ma már egy picivel mintha jobban mozgott volna az autó.
  4. A McLaren egyelőre kellemes meglepetés, Norris végig nagyon magabiztos volt az autóban és bár ijesztő lehet, hogy szuperlággyal sem sikerült Leclerc elé kerülniük, azért azt továbbra sem tudjuk, hogy ki mennyi üzemanyaggal, milyen motormóddal ment.
  5. Giovinazzi szuperlágyas köre is meglepő lehet (nem a jó értelemben), de elnézve Raikkönen tegnapi teljesítményét gyanús, hogy ma más programot futott az Alfa és ez a kör nem egy “valódi” időmérős próbálkozás volt.
  6. Ma a Haas kevesebbet csúszkált Magnussennel, mint tegnap Grosjean alatt, így kérdés, hogy a dánnak sikerült-e jobban alkalmazkodni első nekifutásra, vagy a tegnapi adatok alapján már jobban sikerült ma a beállítás az autón, netán mindkettő…
  7. Továbbra is úgy néz ki, hogy a Racing Point és a Toro Rosso van hátul, de ez még mindig csak egy teszt és még csak a 2. nap, meglátjuk mi történik később.
  8. Gasly a törés előtt 92 kört ment a Red Bullal, a Honda egyelőre megbízhatóan fut, ami továbbra is kifejezetten jó jel az elmúlt évek szenvedései után!

Feltűnően jó a tempó eddig a teszt alatt, mintha nyoma sem lenne már most sem az idei szabályváltozásoknak, de érdemes figyelembevenni, hogy a tavalyi teszten nagyon hideg volt, havazott is, egy nap teljesen ki is esett ugye és a pálya is új aszfalttal rendelkezett tavaly ilyenkor…

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?