Bottas fölényesen győzött, Verstappen harmadik helye szinte meglepetés (fotó: motorsport images)

A dobogón 3 mosolygó pilóta látható, de mi vezetett idáig? Mi történt a Ferrarival? Milyen volt a Red Bull tempója? Mi történt Hamiltonnal? Ezekre a kérdésekre igyekszünk választ keresni Bottas, Hamilton, Verstappen, Vettel és Leclerc köridejei alapján!

A fent említett 5 pilóta köridejei a verseny alatt

Ez így elég zavaros és nem túl sok minden látszik belőle igaz? :) Szedjük szét egy picit a dolgot és nézzük mi történt az első kiállásig, azaz Vettel kerékcseréjéig:

Az első etap köridejei, Vettel cseréjéig

Király, és ebből mi látszik?? Nos az első triviális dolog, hogy Leclerc idejei nagyon inkonzisztensek voltak, hibázott is egyet, ezért van az az 1:32-es kör. Az is látszik, hogy az élen Bottas szépen emeli a tempót, majd beáll, Hamilton csak az első körökben képes tartani a tempót, Vettel már az első körök után sem képes tartani Bottas tempóját, még Hamiltonét sem, de konstans gyorsul az etap végéig, Verstappen pedig jön Vettellel. A Ferrari megpróbálta a Hamilton elé vágást, nézzük mi történt:

Vettel elévágási kísérlete Hamilton ellen

A Mercedes azonnal reagált, Hamilton előnye elegendő volt ahhoz, hogy Vettel előtt maradjon, a bevezető köre 1-2 tizeddel gyorsabb volt, mint Vettelé (azaz, amikor bejött a boxba), a kivezető köre viszont kb. 2 másodperccel lassabb volt, mint a német 4-szeres világbajnoké (1:35.642 kontra 1:33.692). Vettel ezután az első éles körében futotta meg az egyéni leggyorsabb körét a verseny alatt, ez elég furcsa…Verstappen kint maradt Bottas mögött a második helyen, nyomnia kellett, ha még maradt a gumikban, hogy átugorja Vettelt esetleg Hamiltont is!

Verstappen kontra Hamilton és Vettel a 17-24. körben

Jó köröket autózott Verstappen, de végül nem volt elég, pedig a bevezető köre 1 másodperccel gyorsabb volt, mint Hamiltoné és Vettelé, a kivezető köre pedig Vettelével egy tempójú volt. Ami még érdekes lehet, hogy eddig a pontig Vettel megy Hamiltonnal, 1 kört leszámítva kb. azonos tempót autózott a Ferrari és Hamilton Mercedese. Hamilton, Vettel és Verstappen is letudta a tervezett cseréjét, innen a pályán kellett veszekedni a pozíciókért, lássuk:

Hamilton, Vettel és Verstappen körei a 27-58. kör között

Verstappen folyamatosan gyorsul a kiállása után, egy tempót megy Hamiltonnal (az az 1:29 körüli köridő egy töltő köre volt a hollandnak) míg Vettel előbb megreked 28.4-es köridő körül, majd folyamatosan lassul a verseny végéig, ebből gondolom, hogy valami nem volt rendben Vettel Ferrarijával, különösen érdekes, ha megnézzük Leclerc kiállása utáni tempóját Vettel és Verstappen ellen:

Vettel, Verstappen és Leclerc köridejei a 30-51. kör között

Ez lehet a Ferrari egyetlen reménye a hétvégéről: Leclerc a kiállása után a kemény gumikon teljesen egy tempót ment Verstappennel, aki pedig ugye Hamiltonnal, így egy kicsi reménye marad az olaszoknak, hogy talán nem olyan reménytelen az SF90, mint amilyennek tűnt a pályán kívülről nézve! Azért csak az 51. körig mutatom, mert feltehetően ott kapta az utasítást Leclerc, hogy nem előzheti meg Vettelt! Értem, hogy ez sokakat felháborít, de pont az ilyenek hiánya miatt is bukta el olyan gyorsan Vettel tavaly a VB-t, minden egyes pont számít! Az viszont furcsa, hogy Leclerc tempóját látva a Ferrari simán megpróbálhatta volna elvenni a plusz pontot Bottastól, de kísérletet sem tettek erre…

Már csak egy kérdés maradt: mit csinált Bottas? Jó kérdés, a köridők alapján bőven Hamilton fölött volt végig, elképesztő formában autózott a finn:

Bottas kontra Hamilton a 25-58. körben

Látszik, hogy a végén 2 töltő kört is ment, amiket mindig egy gyors kör követte, bevallottan akarta Bottas a leggyorsabb körért járó plusz pontot, de ezért hajtott Hamilton és Verstappen is, jó volt látni ez! :)

Sima Merci kettős győzelem volt, de a Red Bull Honda nagyon erős, a Ferrari Leclerc tempója miatt lehet bizakodó, a monacói tehetség ugyan elég inkonzisztens volt az első etapban, nem találta a többiek tempóját, de a kemény gumin futott második etapja tényleg reménykedésre adhat okot a Ferrari szurkolóknak, ebből még lehet egy nagyon jópofa 5-ös csata az első helyekért a szezon folyamán, ha sikerül még közelebb kerülni egymáshoz teljesítményben!

Ami még feltűnő volt, az a Haas kiváló tempója és újból elkövetett kerékcserés bakija, valamint a Racing Point feltámadása. A tesztek alapján nem vártam őket túlságosan előre, de végül nagyon jól sikerült az első hétvége és hagyományosan jól fejlesztenek, így még erősebbé válhatnak a következő futamokon. A Renault nem lépett előre, ők ott tartanak kb. ahová várhatóak voltak a tesztek után, viszont az Alfa a vártnál gyengébben teljesített egy picit, a Toro Rosso is sokkal erősebb, mint vártam, a középmezőny nagyon izgalmasan alakul eddig:

Taktikák (forrás: F1 TV Pro)

Az új aero csomagról egyelőre nem nyilatkoznék, közelebb tudtak kerülni egymáshoz a pilóták, mint az elmúlt években, pedig a vonalvezetés nem segíti igazán ezt, ha őszinték akarunk lenni, de várjunk még pár versenyt, mielőtt állást foglalunk! :)

Összességében, sok kérdés van a Bahreini Nagydíj előtt:

  • Képes lesz-e a Red Bull ilyen közel maradni a Mercedeshez?
  • Hogy teljesít a Mercedes egy normál versenypályán?
  • Mit talál ki a Ferrari és Vettelnek vajon kell-e alkatrészt cserélni már most? Vagy csak simán megette volna a gumikat a Ferrari?
  • Hogyan reagál a Mercedes a kialakulófélben levő helyzetre, miszerint Bottas komolyan gondolja, hogy nem lesz másodhegedűs?

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?