Leclerc-et megfosztotta a technika az első győzelemtől, de mi történt addig?

Hamilton megszerezte az első győzelmét a szezonban, ismét kettős Mercedes győzelem született, de a nagy vesztese a Bahreini Nagydíjnak egyértelműen a Ferrari és 2 pilótája, Leclerc és Vettel. Hová lett a Red Bull? Mi történt a Mercedesszel? Mi volt Vettellel? Nézzük meg a nagy ötös köridejeit tegnapról:

A nagy ötös köridejei a Bahraini Nagydíjon

Nahh ebből megint csak a triviális dolgok látszódnak igaz? Leclerc motorhibája olyan tempókiesést okozott, hogy az űrből is látszik, Vettel megforgása és szárnytörése is látszik, mikor történt, valamint a 2 kiállás mindenkinél. Elsőre ennyi, de nagyítsunk bele és nézzük mi volt Verstappen kiállásáig:

Az első 10 kör idejei

Lássuk: először is, ami nagyon feltűnő, hogy Bottas nagyon nem találta a verseny elején a tempót, de végül szépen lejjeb faragta a köridejeit, Verstappen folyamatosan gyorsul, ami szép, az egyetlen pici gond a tény, hogy az élen álló 2 Ferrari és Hamilton Mercedese óriási tempóban kezdett, Leclerc megette Vettelt és utána fokozatosan beállt a vezető hármas a mögöttük érkezők sebességére, mikor Verstappen kiállt:

Bevezető és kivezető körök

Verstappenre reagált Bottas, hogy ne lehessen elévágás, Hamilton és Leclerc ugyanabban a körben jött ki, Leclerc bevezető köre mindenkinél sokkal gyorsabb volt, a britnek pedig az első köre a friss gumikon, közvetlenül kifele sokkal gyorsabb volt, mint bárkié:

Leclerc a bevezető- és első éles körén agyonverte a mezőnyt, Hamilton a kivezető körén volt pokoli

Ennek is köszönhetően Vettel taktikai hátrányba került, Hamilton simán átugrotta őt, de a német szerencséjére a Mercedes elrontotta a stratégiát és Hamilton nem volt képes életben tartani a lágyakat és közben tempót is menni, így visszavette a 2. helyet, de addigra Leclerc már messze járt:

A 2. etap köridejei

A kiállása utáni 5-6 körben szépen 2.5 másodpercet vert 4-szeres világbajnok csapattársára a monacói tehetség és mire Vettel újra Hamilton elé került, világos volt, hogy az elévágás sem opció, Leclerc előtt minden adott, hogy futamgyőztes lehessen. Mi történt mindeközben mögöttük? Nos, Bottas folyamatosan lassult, pedig nagyon lassan kezdte meg a közepesen az etapját, félelmetesen sokat kapott az első háromtól, ahogy Verstappen is. Hamilton sokat hibázott és folyamatosan lassult a lágyak miatt, napnál világosabb volt, hogy jönnie kell 2. alkalommal is, de ismét Verstappen kezdett, a többiek pedig reagáltak rá és Hamiltonra:

2. kiállások

Ezen az ábrán már látszik, hogy Hamilton sokkal jobban ment a közepeseken, mint Vettel, és már fent van a német megpördülése és szenvedéssel teli bevezető- és kivezető köre, lássuk a köröket:

Leclerc ismét hatalmasat ment az első éles körén, de a bevezető köre Hamiltonnak volt a legjobb ezúttal, és az első valódi köre is elképesztő közel volt

Hamilton leggyorsabb köre nagyon közel volt Leclercéhez, Bottas és Verstappen teljesen kiestek a meccsből és Vettel is messze volt csapattársától és régi riválisától, még a lágy gumira váltása után is:

Leclerc tragédiája szépen látszik a köridőkből

Összességében, ami látszik, hogy Leclercnek Hamilton volt az egyetlen ellenfele a tegnapi nap folyamán, Vettel nem találta a tempót a 2. közepes szetten utána pedig a lágyon képtelen volt gyorsan menni, igaz lehet már rászóltak Leclerc hibája után, nehogy nála is előjöjjön. Verstappen és Bottas teljesen tempón kívül mentek, Leclerc katasztrófája és Vettel forgása nélkül 2 Ferrari és Hamilton Mercedese lett volna a dobogón, szerencséje volt a finnek, nem úgy Verstappennek, akinek a legrosszabbkor jött a Safety Car a 2 Renault kiállása miatt.

Stratégiák a Bahreini Nagydíjon

Nagyon érdekes hétvége volt, lehet, hogy a Ferrari a korán feltekert motort okolhatja a drámai vasárnapért, az mindenesetre látszik, hogy ha gyors is az SF90, igencsak sebezhető a megbízhatósága miatt, ez komoly hátrány a legendásan stabilan teljesítő Mercedesszel szemben, továbbra is van dolguk bőven az olaszoknak. A monacói fiatal férfiasan és emelt fővel viselte a vereséget, hatalmas érettségről tett tanúbizonyságot, le a kalappal előtte és Hamilton előtt is, aki azonnal vigasztalta és méltatta a fiatal Ferrari pilótát a rádióban, a kocsiból kiszállva és az interjúk alatt is! A Red Bull teljesen esélytelen volt a hétvégén és Bottasnak is picit magába kell szállnia, mert ez a teljesítmény nagyon kevés a 2 Ferrari és Hamilton ellen. Vettelnek meg ideje lenne sportpszichológust fogadni és rendbetenni magát fejben, mert Leclerc nem fog kérdezni. A McLaren remekelt, Raikkonen behozta az Alfát, viszont a Haas eltűnt az éj leple alatt, ahogy a Racing Point sem volt épp túl combos, pedig a múltban nagyon kedvelték a hasonló karakterisztikájú pályákat. Albon megverte Kyatot, ami meglepőnek hat, Gasly és Giovinazzi pedig szenvedett…

Érdekesség: a motorhibával küzdő Leclerc még így is olyan gyors volt, mint a Williamsben Russel és gyorsabb, mint Kubica!

A stratégiákat nézve sok érdekesség nem látszik, a lágy és a közepes keverékeket használta mindenki (a közepes volt a versenygumi), a keménnyel csak Sainz próbálkozott, aki végül hamar le is váltotta azt.

Lássuk milyen kérdések fogalmazódtak meg bennem a hétvége után:

  • Vajon menthető-e Leclerc erőforrása?
  • Mit kezd a Ferrari a kialakuló helyzettel, miszerint Leclerc nagyon simán képes verni adott esetben Vettelt?
  • Mi történt a Red Bullal? Látszólag a Honda ereje megvan, hol ment félre az osztrák istálló?
  • Lesz-e esetleg Kyat Gasly csere szezon közben? A fiatal francia nagyon gyengén muzsikál, nem adnék sok időt neki, ha így folytatja…
  • Mi történt a Haasszal? A fantasztikus időmérő után teljesen formán kívül autóztak a futamon, vajon mire jut az amerikai istálló Kínában?
  • Ricciardo mikor bánja meg a Renault-ba való szerződését? Nagyon rosszul indul a szezonja, pontosan ott folytatja, ahol a Red Bullban abbahagyta, csak az autó már sokkal lassabb is a megbízhatatlanság mellé…
  • Képes lesz-e a McLaren tartani ezt a remek kezdést? Norris kiválóan teljesített eddig.
  • A Racing Point eltévedt a hétvégén, vajon miért?
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?