Tyson erejével csapott oda a hétvégén a Mercedes… (fotó: F1 Fansite)

Újabb Mercedes 1-2, immáron 5-ből 5-nél tartanak az Ezüst Nyilak, a Ferrari végérvényesen eláshatja az idei autóját ebben a formában, a Red Bull pozitív hangulatban várhatja a 2 hét múlva esedékes Monacói Nagydíjat.

Miért mondom ezeket? Lessük meg a köridők alakulását az első etapban, Vettel első cseréjéig:

Az első etap köridejei

Ahhoz képest, hogy mennyire koptatja a gumikat a spanyol aszfaltcsík, ahhoz képest teljesen elfogadható, hogy 18+ kört mentek a leglágyabb keveréken, nehéz autóval! Amit látni lehet, hogy a Mercedes elképesztően jól kezelte a gumikat, ahogy könnyült az autó, úgy gyorsult a W10 és nagyon későn kezd csak emelkedni a tempó, miközben Verstappen csak az 5. körig volt képes tartani a Mercik idejeit, utána szépen lassult. Eközben Vettel a rajtnál elfékezett jobb elsővel szenvedett, a Ferrari a 12. körben átadta a helyét Leclercnek (korábban kellett volna), aki felvette a holland idejeit, de jelentősen gyorsabb nem igazán tudott lenni.

Az első kiállások

Vettel olyan korán érkezett, amilyen korán csak tudott, de így is forgalomba került, ez a köridejein is látszik: a kiállás utáni első éles kör az etap leggyorsabbja mindenkinél, de ez Vettelnél a sokadik köre volt. Verstappen elévágni nem maradt esélye a Ferrarinak, Leclercet pedig más stratégiára akarták tenni, így a monacói továbbment, folyamatosan lassuló tempóban, ahogy a 2 Merci is. Bottas nagyon jó kivezető és első kört futott, de kevés volt, hogy Hamilton elé kerüljön. Vettel 2 cserén, Verstappen 2 cserén (hiszen ugyanúgy a leglágyabb kerekeket kapta), Leclerc 1-en, a 2 Mercedes pedig reagálhatott a futamra, nem kellett dönteniük még, lehetőség volt az 1 és a 2 csere is.

A második etap

Verstappen a leglágyabb keveréken nagyon gyors és stabil időket hozott, de kevés volt a közepeseken autózó Mercedesek ellen, maximum tartani tudta őket, a Ferrari kemény keveréket adott Leclercnek, de túl későn engedte el Vettelt, ismét túl későn lépett közbe a Pit Wall az olaszoknál. Leclerc tempója ezek után nem volt annyira erős, de okosan kellett menjen, hiszen sok volt még hátra és terv szerint a monacói már nem állt volna ki a futam végéig.

A második kiállások (SC nélkül)

Vettel kezdett ismét a második kiállásoknál, Verstappen nem sokkal később követte, míg a 2 Merci és Leclerc a biztonsági autós fázis alatt cserélt kereket, kvázi ingyen. Abban reménykedhettünk, hogy Bottas még épp az utolsó versenykörben cserélt, mielőtt Stroll és Norris ütköztek, így hátha megelőzi Hamiltont, de maradt a sorrend. A 46. és 52. kör között a biztonsági autó összehozta a mezőnyt, felesleges a köridőket nézni, folytassuk az 53. körtől:

Az utolsó etap

…és itt jutunk el oda, ami a leginkább fájdalmas és sokkoló: Hamilton akkora tempóban kezdett a biztonsági autó után, mintha egy másik kategóriában versenyzett volna, aztán csak szépen lehozta a mögötte jövők idejeit. Vettel kellemes meglepetés volt a használt közepeseken, de nem volt elég Verstappen ellen, ahogy Leclerc is jócskán lemaradt még Vetteltől is. Bottasnak nem volt esélye, Hamilton kényelmesen nyert és átvette a vezetést a bajnokságban az Európai Szezon Nyitána után.

Lássuk mi történt a többiekkel. A 2 Haas nagyon feljött, erős hétvégéje volt ez az amerikai gárdának, bár Günther Steiner nem lehet teljesen elégedett. A 2 pilótájuk kakaskodása miatt sok időt vesztettek, Kvyat és Albon ismét erős eredményt hozott a Toro Rossonak és a McLarennek is jó esélye volt egy kiváló hétvégére, míg Norris és Stroll össze nem akadt. A Racing Point, a Renault és az Alfa Romeo nagy csalódás volt, ám Gaslynak most volt először értékelhető futama a szezonban.

Mire számíthatunk Monacóban?

  • A Red Bullnak jó esélye van a Ferrari előtt maradni a Hercegségben is, hiszen a rövid tengelytáv óriási előny lesz a kanyargós pályán
  • A Ferrari kidobhatja az SF90-et jelen állapotában, ahogy erről már vasárnap reggel is írtam, hatalmas gondban van az Ágaskodó Ló, komoly munka várja a mérnököket, alapjaiban kell rendbetenni az autót, ne számítsunk gyors áttörésre.
  • A Merci simán hozhat egy újabb kettősgyőzelmet
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?