Pagenaud a győzelme után

Tegnap késő délután elrajtolt a 103. Indianapolisi 500 mérföldes futam mezőnye. A legendás versenyről minden információ megtalálható ITT.

A felvezetőautó mögött 3 oszlopban felsorakozó autók két hollywood sztár, Matt Damon és Christian Bale jelzésére gyújtották be a rakétáikat az előttük álló 200 körre. Az első körökben rengeteg előzés történt, majd lassan kialakult egy állandóbb vonat, amely az első kiállásokig viszonylag stabilan megmaradt. Persze mindezek nem érintették a Pole-ból rajtoló Simon Pagenaudot, aki a rajtnál megőrizte vezető helyét, és azt közel 100 körig óvta.

Az első kiesésre a 4. körig kellett várni, amikor Colton Herta parkolta le az autóját, amiben tönkrement az erőátviteli rendszer. Később hozzá csatlakozott Ben Hanley, így ők ketten estek ki műszaki okok miatt.

Alonso indulását az utolsó pillanatban megakadályozó Kyle Kaiser a 69. körben vesztette el az autója irányítását és csapódott neki a betonfalnak. Kiesését szerintünk a Karma okozta!

Attól függetlenül, hogy a pályán viszonylag békés verseny zajlott, a bokszutca igen veszélyes hellyé vált. Castroneves és Davison egymást pörgették ki, miközben egy kereket repítettek a szerelők közé. King is megajándékozta a szerelőit egy Firestone abronccsal a 2. kiállásakor. Végezetül a 2014-2018 között az F1-ben versenyző Marcus Ericsson pördült meg a boxutca bejáratánál. Bár nem volt egyetlen másik pilóta sem a közelébe, mi Grosjean bosszújára gyanakszunk!

Az 5. bokszkiállások után történt meg a verseny legnagyobb balesete: Graham Rahal ért össze Sebastian Bourdaissal, akik azonnal a betonfalban kötöttek ki. Mögöttük a versenyzők kétségbeesetten igyekeztek elkerülni hogy a megpördülő autókba csapódjanak, de ennek további ütközések lettek a következményei. Összesen 4 autó esett ki.

A baleset:

A pályára kerülő törmelékek miatt a 178. körben piros zászlóval megszakították a versenyt. A takarítás közel fél órát vett igénybe, majd a felvezető autó mögött 12 köre maradt a pilótáknak, hogy eldöntsék a győzelem sorsát. Erre a legnagyobb eséllyel a szinte végig vezető Pagenaud, a rengeteget előző Rossi, és a megszakítással kedvező helyzetbe kerülő Sato pályázott.

Pár kör után Rossi átvette a vezetést a nagyszerűen védekező Pagenaud-tól, de képtelen volt azt a végéig megtartani, ugyanis másfél körrel a leintés előtt a kanárisárga Penske autó elhúzott mellette, és meg sem állt a célig.

Az előzés, és az utolsó körök izgalma:

A közel 3 órás futam végén, amelyből kevesebb mint 2,5 órát töltöttek tényleges versenyzéssel, Pagenaud megszerezte a saját 1. és a Penske 18. indianapolisi győzelmét, egyben ő vált 105 év után az első francia győztessé.

A győztes pilóta átlagsebessége elérte 335 km/h-t! Összehasonlításként Raikkönen tavaly Monzában elért pályacsúcsát “csak” 292 km/h-s átlagtempóval hozta össze.

Pagenaud-nak igencsak gyatra idénykezdet után megváltásként jött a győzelem, mivel a tavalyi bajnoki cím után az idei legjobb eredménye egy 6. hely volt amit Long Beachen ért el. Aztán jött a kettős indianapolisi győzelem….

Végezetül pedig jött az elmaradhatatlan tej!
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?