
A 2019-es IndyCar szezon detroiti állomására érkezett a hétvégén. Az egykoron az autógyártás fővárosának és a Chevrolet hazai pályájának számító metropoliszban a hagyomány szerint dupla fordulót rendeztek.

Alattomosabb, mint aminek látszik!
A kettős forduló azt jelentette, hogy helyi idő szerint szombat délelőtt szabadedzésre, időmérőre, délután pedig a futamra került sor, majd vasárnap ugyan ez a menetrend ismétlődött meg.
A közvetítési jogokat megvásárló NBC csatorna sportpolitikája miatt Európában nagyon kevés országban lehet élőben követni az eseményeket, hazánk természetesen nem tartozik a kevés szerencséshez… Mi magunk az IndyCar Hungary oldal élő közvetítésén keresztül tudtuk követni a két esti futamot.
Szombati esőkáosz
Délelőtt napsütéses időben zajló időmérőn Alexander Rossi futotta a leggyorsabb köridőt, mellőle Newgarden indulhatott a repülőrajt után. Az időmérő legnagyobb vesztese Will Power lett, aki csak a középmezőnyből kezdhette volna meg a délutáni 70 körös futamot.
Azonban ebéd után a Nagy Tavak felől megérkezett a vihar! A magyar idő szerint 21:40-kor kezdődő futamot először 30, majd további 40 perccel csúsztatták, hogy megvárják az eső csillapodását. Valószínűleg az NBC időkerete miatt a versenytávot is lerövidítették 70 perc+1 körre (így sem adták végig a futamot….).
A csillapodó zivatarban elinduló mezőny viszonylag tisztán eljött a rajt után, de a nehéz vezetési körülmények miatt gyorsan visszaküldték a Safety Cart (vagy Pace Cart, ahogy ott nevezik). Pár perc múlva újraindították a versenyt. A pilóták hatalmas tempóban szárították az aszfaltot, aminek az lett az eredménye, hogy Marco Andretti megpróbált a slick gumikon a mezőny elé vágni. Heroikus küzdelem következett a kivezető körén:
Scott Dixon balesete miatt azonban újra a pályára hajtott a Safety Car, amely mögött mindenki letudta a kiállást (tankolással együtt!) és száraz pályás gumikra váltottak. A rosszul sikerült időmérő után a futamon remekelő Will Powernek a boxkiállás jelentette a kegyelemdöfést, mivel a rosszul rögzített jobb első kereke önálló életre kelt és leugrott a kerékagyról.
Az addig kénylemesen vezető Rossit a Safety Car alatt előzte meg az egy körrel hamarabb kiálló Newgarden, aki a leintésig megtartotta a pozícióját. A dobogóra végül ő, Rossi, és a volt F1 pilóta Takuma Sato állhatott fel.

Vasárnapi rodeó
Vasárnap már végig száraz maradt az időjárás. Az időmérőn ismét Newgarden Rossi csata volt, amelyet most előbbi pilóta nyerte meg, közel 3 tizedes előnnyel.
A repülőrajt után 3 kanyart bírt a mezőny az első balesetig, ahol többen is összekoccantak, de csak Tony Kanaan esett ki. 6 körrel később a szombaton is peches Power állt félre a lefulladt autójával, amelyet sikerült betolniuk a pályabíróknak.
A 15. körben az első kiállására igyekvő Spencer Pigot átvágott a korábban F1-ben is versenyző Sebastian Bourdais előtt, aki felöklelte őt, véget is vetve a futamának. A Safety Car után megint útjára indult a mezőny, amely a 33. körig békésen haladt a cél felé.
Ekkor a második kiállásáról visszatérő Josef Newgarden, Alexander Rossi és James Hinchcliffe vezető trió ütközött össze, amely előbbi két pilóta versenyének a végét jelentette.

A bejövő biztonsági autó miatt a a Dixon-Ericsson-Sato hármas nagyon jó helyzetbe került, át is vették a vezetést. A svéd pilóta, bár Dixont képtelen volt támadni, üldözőit szépen leszakítva őrizte a helyét.
Az utolsó kiállások után az élmezőnyből egyedül Sato csúszott hátra, helyét a hatalmasat hajrázó Power vette át. A korábban balesetbe keveredő Rossi is szépet mentett, hatodik helyig sikerült felzárkóznia.
A bajnokságot a kieső Newgarden vezeti 15 pontos előnnyel, mögötte Rossi, Pagenaud sorrend alakult ki. Folytatás következő hétvégén a texasi oválról!
Hagyjon egy választ
Want to join the discussion?Feel free to contribute!