Szokásos kép vasárnap délután: Mercedes 1-2 (Fotó: Motorsport.com)

A vasárnapi Francia Nagydíjjal megkezdtük a szezon második harmadát, az európai nyarat! Azzal, hogy a mezőny az öreg kontinensre látogatott az erősorrend egy cseppet sem változott, a Mercedes uralja a versenyeket. Bár Monacóban sikerült megszakítani a kettős győzelmi sorozatukat (a 6. futamon!), a Paul Ricardon megint érinthetetlen volt a csillagos csapat.

A szezon eddigi legeseménytelenebb versenyén borzasztó volt látni, hogy a nézők, akik a tűző napon több órát vártak a versenyre, tömegesen indulnak haza a 40. kör után. Mondanunk sem kell az általunk is olvasott fórumokon is hatalmas volt az elégedetlenség…

Mi változott tavalyhoz képest?

Röviden összefoglalva:

  • A Mercedes golyóálló, technikai hibára esély sincs, ahogy balesetbe sem keveredhetnek az élen.
  • A Ferrari egyszerűen esélytelen tartani velük a tempót, valamint a taktikai csapat mindent megtesz, hogy a Verstappen legalább 1 versenyzőjük előtt végezzen.
  • A Red Bull egy autóval versenyez.
  • Az egykiállásos versenyek miatt taktikázásra sincs lehetőség

Összességében úgy tűnik, hogy az F1 népes családjából mindenki azon dolgozik, hogy a Mercedes Monzában vagy Szingapúrban bebiztosítsa a konstruktőri címet. Röviden összefoglalva a helyzetet az alábbi táblázaton:

A pontverseny állása a Francia Nagydíj után. Olyan érzés, mintha Vettel egy futamot kihagyott volna

Mikor érdemes leülni F1-t nézni?

Amennyiben az MTVA képes az 5 csatornáján helyet találni a szabadedzéseknek (amik közel sem érnek annyit, mint egy válogatott mérkőzés a világliga negyeddöntőjében!), akkor a péntek délutáni 2. szabadedzést melegen ajánljuk munka utáni kikapcsolódásnak! A 90 perc végén már meg lehet jósolni, hogy vasárnap kirándulni menjünk, vagy ebéd után irány a fotel?

Jöjjenek tehát azok a versenyek amikor utóbbit érdemes választani:

Osztrák Nagydíj – Június 30

A hétvégén máris a sógorokhoz látogat a mezőny. A pálya a naptárban az egyik legrövidebb, amely 3 hosszú egyenesből és az azokat összekötő 9 derékszögű kanyarból áll. Bár tavaly Verstappennek sikerült nyernie miután mindkét Mercedes kiesett előle, de idén a Ferrari ideális vadászterülete lehet.

A hegyi felfutások kedveznek a Ferrari magas végsebességének!

Magyar Nagydíj – Augusztus 4

A nyári szünet előtti utolsó futam immáron hagyományosan hazánk nagydíja! Az iszonyú technikás vonalvezetés és a kevés egyenes miatt úgy véljük, hogy a Red Bullnak a rövid tengelytáv miatt jó esélye lehet a Mercedes ellen ezen a hétvégén, amennyiben nem kapnak túl sokat az Ezüst Nyilaktól a Mansell kanyarig… A Ferrarinak a technikás második és harmadik szektor miatt jelen tudásunk szerint nem sok babér terem majd Mogyoródon!

A rövid tengelytávú SF90 tarolt a Hungaroringen 2017-ben

Belga Nagydíj – Szeptember 1

A nyár utolsó versenye a hatalmas egyeneseiről, és a gyors kanyarkombinációról híres. Éppen ezért itt is azt merjük mondani, hogy a Ferrari megszorongathatja a Mercedest. A középső szektorban Verstappen képes lehet villantani, de túlságosan kompromisszumos beállításokkal kellene rajthoz állnia, hogy a Kemmel egyenesben ne legyen túl könny áldozat.

A tavalyi Belga Nagydíj rajta! Szenzációs kép és csoda, hogy mind a négyen sértetlenül el tudtak fordulni a Les Combes-ban.

Olasz Nagydíj – Szeptember 8

A Ferrari hazai pályája, természetesen másból sem áll mint végeláthatatlan egyenesekből! Hazai pályán legutóbb 2010-ben tudott Alonso futamot nyerni a maranellóiaknak, tavaly Raikkönen maradt le erről. Az idei extra magas egyenesbeli tempóval jó eséllyel megszoríthatják a Mercedest! A Red Bull a Honda motor nyomatékhiánya miatt egy ennyire erőpályán teljesen esélytelennek tűnik jelenleg.

Egy monzai győzelem a legreménytelenebb időkben is vigaszt adhat az olasz szurkolóknak

Mexikói Nagydíj – Október 27

A legmagasabb helyszínen rendezett futamon már két éve Max Verstappen az úr, bár Ricciardo tavaly csúnyán megfosztotta őt egy rekordtól az időmérőn. Mindenesetre a Red Bull maximális leszorítóereje képes lehet elhozni a győzelmet Mexikóvárosból feltéve, hogy a Honda kibírja a versenytávot. A japánok eddig nem nagyon tudtak vitézkedni a ritka levegőben, mindezek ellenére ez lehet a Red Bull legjobb esélye a futamgyőzelemre. Cserébe a Ferrari csak a hosszú egyenesre játszhat, de elnézve az elmúlt 3 futamot, egy rövid tengelytávú jól tapadó autó lehet a megoldás Mexikóban.

Hungaroringi szárnyállások, Monzai végsebesség…

Brazil Nagydíj – November 17

A rövid és alapvetően kanyargós pályán ismét a Red Bull rövid tengelytávú autója lehet a semleges nézők reménye, persze csak akkor, ha az első és az utolsó szektorban nem kapnak 2 fényévet a Merciktől… A Ferrarinak a középső szektor miatt nem biztos, hogy egyáltalán a dobogóra lesz esélye.

Red Bull vagy Ferrari? Mi előbbire tippelnénk nagyobb ellenfélként Brazíliában…

Összegezve, a hátralevő 14 futamból 6-on bízunk abban, hogy lesz ellenszer a Mercedes ellen, 3 futamon inkább a Ferraritól, 3 futamon inkább a Red Bulltól reméljük a meglepetést. Ebből logikusan következik, hogy aki még nem tette volna az minimális bevételért tegye meg a Mercedes 7. és Hamilton 6. világbajnoki címét még most, mert az előbb felsorolt pályákon kívül igazi kihívójuk az időjárás-Safety Car pároson kívül nemigen akadhat.