Tavaly a vízen a Mercedes megállíthatatlan volt.

Kicsit elszoktunk már a lehetséges stratégiák elemzésétől, de a kiszámíthatatlannak ígérkező hazai verseny előtt újra nekirugaszkodunk.

Az egész bonyodalom alapját a változékony időjárás adja:

  • FP1: Többnyire száraz
  • FP2: Átmeneti, többnyire esős
  • FP3: Kis valószínűségű eső
  • QF: Valószínűleg esős
  • R: Valószínűleg teljesen száraz

Az időjárás változékonysága csak tetézi a Parc Fermé szabályok által okozott problémát, amelyek kimondják, hogy ahogyan az autó kigurult a garázsból a Q1 elején, úgy kell versenyeznie a hétvége hátralévő részében, egyedüli kivétel az első szárny dőlésszöge, és a guminyomás, amelyet szabadon állíthatnak a csapatok.

Mivel a csapatok nem végeztek komolyabb száraz pályás munkát, valamint az esőben sem nagyon akartak körözni, egyik körülményre sem készülhettek fel 100%-ban. Azzal, hogy holnap délben még valószínűleg száraz lesz a pálya az edzés előtt el kell dönteniük, hogy melyik lehetőséget választják?

Teljesen száraz hétvégén ezúttal a Ferrarinak nem sok esélye lenne a győzelemre
(Fotó: XPB Images)

Esős beállítások

Ha a pilóta az esős beállítások mellett teszi le a voksát (meredekebb szárnyállás, magasabb hasmagasság, lágyabb felfüggesztés), akkor az időmérőn jelentősen kezesebb autót kap, amellyel könnyen a Q3-ban találhatja majd magát (amennyiben tényleg leszakad az ég persze). Esős időmérő után nincs érvényben a gumiszabály azon része, hogy a Q2-es gumikkal kell rajtolni, így a futamon abban kell bíznia, hogy egyetlen kiállással, az elévágás veszélye nélkül végig tud menni a kevés előzési lehetőséggel szolgáló pályán.

Az esős beállítások egyértelmű hátránya, hogy sem a gumikezelés, sem a végsebesség, sem az autó balansza nem lesz ideális a száraznak ígérkező versenyen, ezért támadni szinte nem is tudnának az autókkal. Több kiállás, vagy Safety Car esetén is meglennének lőve, mivel mezőnyben autózva csak a pozíciójukat tudnák védeni.

A megítélésünk szerint Stroll legjobb teljesítménye nem a bakui dobogó volt, hanem a monzai esős időmérő. Vizes pályán kifejezetten jól megy! (Fotó: Sam Bloxham)

Taktikájuk egy közepes-kemény egykiállású taktika lenne nagy valószínűséggel, boxkiállásuk a körülöttük lévő autókkal egyszerre kell, hogy megtörténjen az elévágás veszélye miatt. Legnagyobb buktató a gumikopás!

Azok a csapatok, amellyel meghúznánk ezt a lehetőséget:

  • Racing Point
  • Toro Rosso
  • Haas

Száraz beállítások

Azok a csapatok, amelyek beáldoznák az időmérőt biztosnak kell lenniük abban, hogy végsebességükkel képesek lesznek előzni, előretörni a mezőnyből. Ide sorolnánk még azokat a csapatokat is, amelyeknek annyira rossz az esős tempójuk, hogy véletlenül sem érné meg nekik az előbb már említett beállításokkal járó kompromisszum. Legnagyobb hátrányuk, hogy nem tudnak optimális beállításokat találni a versenyre.

Taktikájuk egy agresszívabb, akár 2 kiállásos lágy-közepes-közepes lehetne, hogy mindig gumielőnyben legyenek az esős beállításokkal versenyzőkkel szemben, készen állva egy esetleges biztonsági autóra.

A Ferrari motorral felvértezve az Alfák könnyedén levadászhatnák a középmezőnyt!

Azok a csapatok, amellyel meghúznánk ezt a lehetőséget:

  • Ferrari
  • Alfa Romeo
  • McLaren
  • Renault

Többiek?

Kérdéses a Red Bull, a Mercedes és a Williams. Az igazság, hogy utóbbin semmi sem segíthet, teljesen mindegy milyen beállítást választanak (valószínűleg száraz pályásat fognak).

A Red Bull abban érdekes, hogy korábbi véleményünk szerint ők az egyetlen csapat, amelynek reális esélye van száraz pályán megverni a Mercedest. Látva az ausztriai gumikezelésüket, valószínűleg ők is a versenyre fognak rágyúrni, kérdéses, hogy mennyire tudnának a pályán előzni, egy esetleg rosszul sikerült időmérő után.

Szerdán még Verstappen Pole-t jósoltunk, meglátjuk mi lesz belőle? (Fotó: Leonhard Foeger)

Végezetül a Mercedes: ők mindenképpen a biztonságra fognak rámenni, Hockenheimben láthattuk, hogy száraz beállításokkal viszonylag jó tempót tudtak menni az esőben is, szóval egy kis kompromisszummal biztosan bevállalják ők is.