Hétfőn megkezdődött a 3 hetes nyári szünet, amely azt jelenti, hogy a 21 versenyből 12 már le is ment. Ez az időszak kiváló lehetőséget ad rá, hogy értékeljük a pilóták eddigi teljesítményeit, amely a hozzánk hasonló “fotel szakértőkhöz” nagyon közel álló feladat.

Először a jobb teljesítményt nyújtó pilótákat emelnénk ki, utána egy hasonló nekifutásban a csalódást keltőkről is szót fogunk ejteni! Kezdjünk is bele!

5. Lando Norris

Az idei szezonra 3 újonc, és 1 kvázi újonc (Giovinazzi) érkezett a mezőnybe, mind az őket patronáló alakulatok egyik fiókcsapatához. Nem kérdés, hogy közülük Norris az a pilóta, aki a legversenyképesebb autót kapta, így ő tudta legtöbbször megvillantani a tudását.

Az Osztrák Nagydíj rajtja után a 3. helyen is haladt rövid ideig, utána
visszaesett a gyorsabb autók mögé. (Fotó: F1/youtube)

A tabellára ránézve csalóka, hogy kevesebb, mint fele annyi pontja van, mint Sainznak. Ennek fő oka, hogy 3 alkalommal is önhibáján kívül esett ki, mindig pontszerző helyekről, (Barcelona, Montreal, Hockenheim), Paul Ricardon hidraulikai hiba, a Hungaroringen pedig egy borzasztóan lassú kerékcsere vetette vissza. Mind a két alkalommal a csapattársa előtt autózott!

Versenytempóban még a spanyol csapatársa mögött van, de időmérőkön átlagosan jobban teljesít, valamint megemlítendő még a Verstappennel közös szimulátoros munkájuk is az üres hétvégeken.

Lando szokásos hétvégi teendői: Iracing! (Fotó: thecheckeredflag.com)

4. Kimi Raikkönen

Jó az öreg a háznál, gondolhatják az Alfánál. El kell ismerni, hogy a veterán finn vállán hordja a csapatot, amely nélküle alig pár pontot szerzett volna csak az idei évben. Az európai szezon kezdetén volt egy jelentősebb visszaesésük, de azt a 3 futamot leszámítva Raikkönen folyamatosan pontszerző helyen ért be, ami az összetett 8. helyére volt elég.

Talán a Paul Ricard volt a legeseménydúsabb futama, ahol az utolsó körben harapófogóba került a két Ranult között. (Fotó: F1.com)

Igazából nem nagyon tudjuk, hogy mit kellene még mondani Kimi teljesítményéről, mert mindenki látja, hogy mennyire kiegyensúlyozott tud lenni még 40 éves korában is, de azt is is el kell ismerni, hogy már sajnos nem az övé a jövő!

3. Carlos Sainz

A másik Mclaren pilóta, akinek a csapatváltásáról még mi is írtunk anno. Akkor attól féltettük, hogy egy gyenge McLaren a karrierjének a végét jelenti. Most augusztus elején azt mondhatjuk, hogy nem is dönthetett volna jobban, sőt már a jövő évi helye is biztosított!

Hülkenber után idén Sainz lehet a “Best of the Rest”! (Fotó:Reino Unido/Marca)

Norrisnál már megemlítettük, hogy többször szerencsétlen volt a futamokon, addig Sainznál azt emelhetjük ki, hogy mindig ott van, amikor jó eredményt lehet elérni. Két kieséssel kezdte az évet (a bahreini koccanása versenybaleset volt!), majd azóta Raikkönenhez hasonlóan folyamatosan gyűjti a pontokat. Hockenheimi hibája nélkül biztosan dobogón állt volna, de így is 40 pontot sikerült szereznie az elmúlt 5 futamon!

Kíváncsian várjuk a folytatást, mert a McLaren egyértelműen a középmezőny legjobbja idén, a párosa pedig kifejezetten szimpatikus számunkra.

2. Lewis Hamilton

Természetesen nem maradhat le a listánkról a bajnoki címvédő, akinek az újabb világbajnoki címéért már nem is fizetnek semmit a fogadóirodák. Szerintünk nem is nagyon kell megmagyarázni, hogy miért került fel a listánkra:

  • 8 futamgyőzelem
  • 10 dobogó
  • 4 Pole-pozíció
  • Meglepetésre csak 2 leggyorsabb kör
  • Minden futamon pontszerző
  • 62 pontos előny csapattársa előtt
Egy erős szeptemberi teljesítménnyel Suzukában már bajnokot is avathatunk!
(Fotó: lewishamilton.com)

Tagadhatatlan, hogy Sainzhoz hasonlóan pár alkalommal szerencse is hozzájárult az eredményéhez, de ilyen teljesítményt nem lehet csak az autóra és a pilóta szerencséjére fogni!

1. Max Verstappen

Végezetül jöjjön az a pilóta, akit a tavalyi szezon közepéig sokan egy túlsztárolt tinédzsernek tartottak. A 2018-as monacói szabadedzésen elkövetett hibája óta viszont teljesen felnőtt módon viselkedik a pályán, visszafogta agresszivitását és sokkalta kiegyensúlyozottabban vezet.

Azért tesszük Hamilton elé a listánkon, mert az elért eredményei az autója tudásához képest sokkalta fényesebbek. Ez főként a szezon első 5 futamán nyilvánult meg, amikor (köszönhetően a Ferrari inkompetens taktikai csapatának) soha nem végzett az 5. helyen, amelyet amúgy az autója képességei miatt vártunk volna el. Több nagyon szürke futama volt, köztük a kínai, francia és az azeri, amelyen szinte nem is láttuk, de végig képes volt hozni azt a jó versenytempót, amellyel legalább az egyik Ferrarit meg tudott előzni.

Schumacher visszavonulása óta egyik pilóta sem tudott megmozgatni ekkora tömegeket! Verstappennel az F1 egy teljes országot megnyert magának!

Az Osztrák- és Német Nagydíjakon elért meglepetésgyőzelme, és a 93. versenyén végre megszerzett első Pole-pozíció a Mercedesek elsőszámú kihívójává tették. A nyári szünet után következik 2 számára nehéz verseny, de utána megint a Red Bullnak kedvező helyszínek jöhetnek, ahol még Bottast is simán elkaphatja a bajnoki 2. helyért!

Említést érdemelnek

3 pilótát említenénk meg, akik nem tudtak eredményeik miatt kiemelkedni a mezőnyből, de számunkra kellemes meglepetést okoztak:

Alexander Albon: Nagyon jó versenytempójával, és kiváló esős formájával.

Danyiil Kvyat: Azzal, hogy a többszöri lefokozás és kirúgás után teljesen összeszedetten tudott visszatérni és látszik rajta, hogy sokkalta érettebb versenyző lett, mint ahogy 2017 végén távozott. A hockenheimi dobogója csak hab a tortán!

George Russel: Sajnos Russelt egyetlen másik pilótával lehet összemérni, saját csapattársával. Itt mindent elmond a 12-0 időmérőkön elért eredményük. Egyetlen kiugró eredménye a hungaroringi időmérője volt, mivel az autója csak azon az egy alkalommal szolgált rá, hogy tényleg F1-es autónak titulálják.

A 3 újonc várakozáson felül teljesít az idei évben! (Fotó: F1/Twitter)