Nagyon nehéz azonnal meggyőző teljesítményt mutatni az F1-ben, Albonnak szerencsére csak ez az egy komolyabb hibája volt eddig. (Fotó: AFP)

Előző cikkünkben az idén legjobban teljesítőket rangsoroltuk, most hát következzenek a legnagyobb csalódások! Előzetesen annyit tennénk hozzá az idei mezőny értékeléséhez, hogy nagy előzetes várakozásaink voltak velük szemben, köszönhetően annak, hogy szinte minden pilóta egy-egy akadémia korábbi növendéke volt, vagy már bizonyított versenyző. Ezzel szemben páran eléggé alul teljesítették várakozásainkat…

5. Antonio Giovinazzi

Giovinazzi eléggé viszontagságos úton kapott végre ülést a sorozatban: Miután 2016-ban 2. helyen végzett a GP2-ben bekerült a Ferrari pilótaprogramjába, aminek keretében tesztversenyző lett a Saubernél. Wehrlein téli balesete miatt 2017-ben az Ausztrál- és a Kínai Nagydíjon is lehetőséget kapott, de csúnyán összetörte két alkalommal is az autóját, így elég negatív benyomásokat hagyott maga mögött.

Az amúgy is rossz anyagi helyzetben lévő Saubernek különösen fájt az időmérős törés, amelyet még követett egy… (Fotó: Reuters)

Ezek után azt vártuk tőle, hogy 1 év pihenővel sokkalta felkészültebben tér vissza. Az első versenyein nem is vártunk tőle világmegváltást (Leclerc is kifejezetten gyengén kezdett tavaly), de arra, hogy az első pontjait csak a 9. futamon szerzi meg, nem számoltunk.

Mentségére szóljon, hogy az autója sem valami jól sikerült konstrukció (ezt Raikkönen is kiemelte) és, hogy többször a jó időmérős teljesítménye miatt esett vissza a futamon (mivel lágy gumikkal kellett rajtolnia kétkiállásos stratégiára került Paul Ricardon, Montrealban).

Ausztriai pontszerzése után jött a hajvágása! (Fotó: Alfa Romeo Racing)

Azért csak 5. a listánkon, mert benne látunk még fejlődési lehetőséget, főleg, hogy az Alfának két kedvező pálya következik. Azonban nem lennénk meglepve, ha Mick Schumacher kedvéért feláldoznák a 2020-as szezonra.

4. Romain Grosjean

A szebb napokat is megélt francia pilóta már 2. éve küzd a szerződéshosszabbításért és már mi is megírtuk, hogy nem lepődnénk meg ha elküldenék a Haastól az idei teljesítménye miatt.

Foghatja is a fejét Grosjean, mert a Haason kívül nem nagyon találna magának ülést…
(Fotó: essentiallysports.com)

Idén eddig csak 2 incidense volt a pályán: Magnussennel ütközött két alkalommal is, Silverstoneban mindketten ki is estek utána. A fő probléma, hogy a kiszámíthatatlanul viselkedő autóval nem tudja megragadni azokat a lehetőségeket sem, amelyeket csapattársa meg tudott lovagolni, valamint folytonos panaszkodása sem vet rá jó fényt…

Tényleg nem lennénk meglepve, ha jövőre már nem lenne a mezőny tagja!

3. Robert Kubica

Szabival a Magyar Nagydíj időmérője után tartott Kibeszélőnkben ejtettünk pár szót róla, hogy az is hatalmas csoda, hogy a szörnyű balesete után itt lehet a mezőnyben! Azonban be kell látni, hogy képességei már nem érik el az F1 által megkövetelt szintet, jól mutatja ez a Russel elleni 0-12 időmérős teljesítménye.

Sajnos Kubica visszatérése nem sikerült olyanra, mint vártuk (Fotó: autoweek.com)

Listánkra azért került fel, mert a 2017-es és ’18-as évközi teszteken sokkalta jobb tempót mutatott mint amire idén képes. Jól példázza ezt, hogy mikor 2017-ben a Hungaroringen tesztelhette a Renault akkori autóját mindössze 1,5 tizeddel volt csak lassabb, mint most a Magyar Nagydíj időmérőjén!

Nagyon sajnáljuk a lengyelt, de ami nem megy azt sajnos nem kell erőltetni… A WEC sokkalta ideálisabb lenne számára!

2. Ferrari

Úgy konkrétan az egész csapat:

  • A fejlesztőgárda
  • A taktikai csapat
  • A pilóták
  • Binotto

Nagyon erősnek tűnik a kijelentés, hátterében az áll, hogy a szezon előtt a Ferrarit tekintettük az egyetlen csapatnak, amely képes lett volna kihívni a Mercedest egy bajnoki harcban. Most a Red Bull vette át a helyüket, de a lényegi kérdések már többnyire eldőltek, ha Hamilton bajnoki címe veszélybe kerülne, Bottast könnyedén beállítanák hátvédnek.

Szabi egy nagyobb lélegzetvételben már írt arról, hogy miért teljesen rossz a Ferrari aerodinamikai koncepciója, ami az egész szezonban csak pár versenyen teszi lehetővé, hogy esélyük legyen a futamgyőzelemre.

Montreal tökéletes lehetőség lett volna az első futamgyőzelem megszerzésére… (Fotó: Dan Istitene/AFP)

Taktikai csapat húzásait a Mémgyárainkban már ekéztük eleget, most nem kívánunk róluk több szót ejteni. Pilótafronton közel azonos a helyzet: Leclerc bakui és hockenheimi hibája, Vettel silverstonei és bahreini baklövései után sírhatott az olasz média, amihez 4 technikai hiba is hozzájött még az év során.

Felelősséggel tartozik még Mattia Binotto is, akinek a határozatlansága miatt a szezon elején szinte minden versenyen helyezést buktak Verstappennel szemben!

1. Pierre Gasly

Nos hol is kezdjük? Inkább csak leírjuk a tényeket:

  • 63-181 a megszerzett pontokban
  • 1-11 a futamokon elért helyezéseket nézve
  • 1-11 az időmérős helyezéseket nézve
  • 2 futamon is kört kapott a csapattársától
  • Folyamatosan nála lassabb csapatokkal küzd
  • Képtelen közepes gumin bejutni a Q3-ba

Számomra borzasztó látni Gasly idei teljesítményét, mert tudható, hogy Helmut Marko bármikor azt mondja neki, hogy “viszontlátásra Pierre” és akkor 15 év munkája veszett kárba, mert az F1 világából is biztosan kizuhan…

Gasly idei szezonja egy képben

Silverstoneban mutatott teljesítményének kellene a minimumnak lennie, amit a szerződéshosszabbításhoz nyújtania kellene, de a Hungaroringen ismét visszaesett év eleji formájához. Horner azt nyilatkozta, hogy nem fognak az év közepén pilótát cserélni, de szinte biztos, hogy jövőre már Albonnak, vagy Kvyatnak fogják hívni Verstappen csapattársát.

Év elején nem gondoltuk volna, hogy ő vezeti majd ezt a listát, de tényleg nincs olyan statisztika, amiben ne múlná alul mélyen a csapattársát!