Mivel a sportág fő célja a versenyzők népszerűsítése ezért a nevek a kaszni harmadát lefedik.

A DTM betétfutamaként 2019-ben elindult a W Series első szezonja, melynek célja, hogy a kategória versenyzői könnyedebben bejussanak a nagyobb utánpótlás kategóriákba, mint az F3 Európa-bajnokság, F3 Világbajnokság és az F2.

A széria azon kívül, hogy csak női pilóták szerepelhetnek benne, caak pár dologban tért el az F1 betétfutamaként rendezendő F3 Világbajnokságtól. A főbb különbségek:

  • 1,8 literes turbófeltöltésű motort használnak 3,4 literes V6 szívómotorok helyett
  • A gumikat a Hankook szállítja nem a Pirelli
  • Csak 1 versenyt rendeznek hétvégente
  • Nem jár pont a leggyorsabb körért
Az F3 Világbajnokságban is ugyan ezzel a vázzal szerelt autókkal versenyeznek!
(Fotó: wseries.com)

A versenyzők kiválasztása hosszú folyamat volt, összesen 55 pilóta szeretett volna ülést kapni, de a bajnokságban csak 18 autót indítottak. Az előszezoni teszteken elért időeredmények után kiválasztásra került 20 pilóta: 18 állandó és 2 tartalék. Vivien az utóbbiként került a sorozatba. A szabály az volt, hogy az előző futamon legrosszabb eredményt elérő versenyző a két tartalékkal a szabadedzéseken kellett megküzdenie a rajhelyéért. Közülük az indulhatott a versenyen, aki a két szabadedzésen a leggyorsabb időt érte el. Ez két alkalommal sikerült Keszthelyinek, kétszer pedig egy sérült pilótatársa helyét kaphatta meg, így 4 futamon indulhatott a 6 versenyből álló szezonban.

Legjobb eredménye egy 10. hely volt a misanoi versenyen, ezen túl 1 kiesést és egy 13. és 14. helyet szerzett. A bajnokságban végül a 17. helyet szerezte meg, így nem kap automatikusan licenszet a 2020-as szezonra, hanem jövőre is előszezoni teszten kell megmérettetnie magát. Amúgy a bajnokság első 12 helyezettje kapja meg csak a jövőévi indulási jogot, feltéve, ha a bajnok nem lép fel másik kategóriába.

Magáról a bajnokságról nem szeretnénk sokat írni, összességében hasznosnak tartjuk, de Wéber Gábor egy postban minden gondolatunkat sikeresen összefoglalta:

Vivien teljesítménye kifejezetten gyenge volt a szezonban,de a cikk végén megpróbálunk pár pozitív gondolatot is hozzátenni!

Időmérőkön nagyon sokat kap, ahhoz képest, hogy egyenlő autókkal versenyeznek. Csak a Norisringen tudott 1 másodpercnél közelebb kerülni a Pole-Pozícióhoz. Versenytempója a szezon vége felé javuló tendenciát mutatott, de ezt a különbséget ott is megkapta körönként. A fordított rajtrács hiánya miatt még egy 10. rajtkockára sem pályázhat, hogy a 2. futamon akkor Pole-ból rajtolhatna.

A bajnokságon kívüli 2. asseni versenyen sokáig a 4. helyen haladt, sőt még a dobogóra is volt esélye, mikor Vettelhez hasonlóan megforgott egy kanyarba és csak a 15. helyen tudott visszajönni a pályára.

Mindezek ellenére azért bíznánk benne, mert a téli F3 Asia Series-ben vezetett először formaautót, amíg a bajnokságot uraló társaság már legalább 2 évet lehúzott F3-as és F4-es kategóriákba. Ezt nézve szép eredmény, hogy a kiválasztási folyamatban több ilyen versenyzőt sikerült legyőznie! Sajnos hazánkban semelyik csatorna sem közvetíti a versenyt, így nem tudjuk követni, mindenesetre tény, hogy Vivien sikerének sokan örülnének hazánkban (köztük mi is), amit jól jelez, hogy KILENCSZER! annyi követője van, mint Tassi Attilának a Honda gyári WTCR pilótájának.

Jövőre szebb eredményeket kérünk!
(Fotó: Sam Bloxham)

Reméljük, hogy jövőre is láthatjuk majd a sorozatban, amit 6 versenynél hosszabbra terveznek!