2017 után idén is megnyerte a leggyorsabb túraautó bajnokságot

Hosszú idő után jelentős szabályváltozások történtek idén a DTM háza táján: Az álmosan dörmögő 4 literes V8-as motorokat, soros 2 literes turbófeltöltésű erőforrásokra cserélték. Eltörölték a DRS-t, egyszerűsítették a hátsó szárnyakat, valamint bevezették az IndyCarban is alkalmazott Push to Pass rendszert.

A változások hatására az autók körönként 3 másodperccel lettek gyorsabbak, amely az alacsonyabb leszorítóerő miatt kizárólag a motornak köszönhető. Az eddigi 500 Le körüli teljesítmény ugyanis 620 Le körülire emelkedett! Ez pedig olyan következményekkel járt, amely az Audit egyeduralkodóvá tette:

A sokkalta nyomatékosabb autók ugyanis egyszerűen megették a hátsó kerekeket, a BMW-k folyamatosan tapadáshiánnyal küzdöttek az etapjaik végén, az Aston Martinok pedig az egész szezonban….

Bármennyire is tetszetős a kinézetük, a Mercedes motort használó Astonok jelentős lemaradásban voltak az egész szezonban.

A 8 autót indító Audi az egész szezonban hengerelt. Hogy mennyire:

  • Több pontot szereztek, mint a másik 2 gyártó összesen
  • Rast 3 futammal a szezon vége előtt bajnok lett
  • A tabella első 4 helyén csak Audi pilóta áll
  • A BMW 2 futamot tudott csak nyerni a szezonban
  • Az Aston Martin dobogóra sem tudott állni

Rast legfőbb kihívója Nico Muller kiegyensúlyozott szezont teljesített, az eddigi 16 futamból 10 alkalommal állhatott fel a dobogóra, de a győzelmeit leszámítva mindig a bajnok mögött végzett. A nürburgringi második verseny előtt már matematikai esélye sem volt megnyerni a sorozatot.

Müllernek a bajnoki 2. hely már biztos, Rasttal viszont nem bírt…

A hockenheimi idénzáró után legközelebb jövő májusban indul újra a bajnokság, reméljük kiegyensúlyozottabb erőviszonyok között!