2 éve még így néztek ki az autók a 3 leggyorsabb sorozatban

Elnézést kérünk a clickbaitért, de kezdjünk is bele! A cikkünk lényege a fenti képen látható állapotok megszűnéséről szól! Mit lehet a fenti hármason észrevenni? Egyik autón sincs pilótavédelem! No ez fog megváltozni, méghozzá ma estétől…

A mi álláspontunk szerint a 3 legkomolyabb formaautós széria:

  • Formula 1 (nyilván)
  • IndyCar ( F1-el összemérhető nézőtábor miatt)
  • Super Formula (tempóban megközelíti az F1-t)

Ezen sorozatok közül 2017-ig egyik sem alkalmazott pilótavédelmi eszközt. Az F1 és a Super Formula 2018-tól alkalmazza a HALO-t, amíg az IndyCar kivárt, és csak 2020-tól vezeti be a saját eszközét, a Red Bull által erőltetett “szélvédőt”.

Az új megoldást, ami félúton van a zárt és teljesen nyitott megoldások között.

Mivel ma (szeptember 22-én) lesz az IndyCar szezonzárója és a következő versenyen már a szélvédővel szerelt autókkal fognak pályára hajtani, ezért kijelenthetjük, hogy ma van az utolsó alkalom, hogy teljesen nyitott versenyautókkal versenyeznek a leggyorsabb sorozatok egyikében. Fontos kiemelni, hogy az oválpályás autókon is alkalmazni fogják ezt a megoldást, nem csak az utcai pályás kivitelen!

Hogy ez visszalépésnek számítana? Az amerikai közönség majd eldönti, de szerintünk egy fokkal ízlésesebb, mint a HALO. Mondjuk a teljesen fedett pilótafülkét is megnéznénk, de az már lehet nem formaautó lenne…

Pilótavédelem? Az meg mi a fene?

Mindenesetre este szezonzáró! Kíváncsian várjuk a végeredményt, Newgarden elég könnyű helyzetben van, csak rajta múlik a végeredmény.