Eléggé színes lett az idei mezőny! (Fotó:Reddit)

6. szezonját kezdi a Formula E, amelyet mi a fő téli sorozatunknak szántunk. Azt ugyanis tudni kell, hogy az FE naptára külön úgy lett kialakítva, hogy a versenyei ősszel kezdődnek, kora tavasszal pedig már véget is ér a bajnokság. Mindezt természetesen azért, hogy a legnagyobb formaautós sorozatokat elkerülve tudjanak maguknak nézőközönséget lehasítani ami teljesen érthető.

Nos, itt ért minket az egyik legnagyobb meglepetés, mivel a 2019-es évben csak és kizárólag a szaudi duplafordulót rendezik meg, semmilyen más versenyt nem. Mi több, márciusig, tehát a Formula 1 és a MotoGP szezon kezdetéig mindösszesen 4 helyszínt fognak csak bejárni, majd az európai szezon már bőven a tavaszba sőt, a késő nyárba csúszik.

Az egyetlen idei versenyt Diriyahban rendezik. Legalább két futamot… (Fotó: thenational.ae)

Már a WTCR-nél sem tetszett nekünk, hogy azt a 10 futamot is képesek voltak 8 hónapra széthúzni, a Formula E esetében ez így néz ki:

  • November 22-23: Diriyah
  • Január 18: Santiago
  • Február 15: Mexikóváros
  • Február 28 Marrakesh
  • Március 4: Róma
  • Április 18: Párizs
  • Május 3: Szöul
  • Június 6: Jakarta
  • Június 21: Berlin
  • Július 11: New York
  • Július 25-26: London

Az érintett városok egészen impozáns listát adnak, a futamok gyakorisága viszont szerintünk túlságosan is alacsony főleg, hogy tavasszal már rengetegszer ütközni fog a Formula 1-el és a MotoGP-vel. Azokban az esetekben pedig nem a Formula E lesz a fő látnivaló!

A listából az is látszik, hogy megmaradtak az 1 napos hétvégéknél, ezt a rendező városok is köszönik szépen. Egy átlagos hétvége ezután így áll össze:

  • 2 Szabadedzés a délelőtt folyamán
  • Csoportbontásos időmérő
  • SuperPole
  • Futam valamikor a délután folyamán
Idén még pár gyártó betoppant a bajnokságba, köztük a Mercedes is! (Fotó: racer.com)

Azért, hogy jót is mondjunk a sorozatról, meg kell említeni, hogy 6 év után szinte minden csapat gyári támogatást élvez. Az emobilitás fellendülése miatt minden gyártó hajlandó nagy pénzeket áldozni a hajtáslánc reszelgetésére, ami az egyetlen fejleszthető egység az autón. A kasznit a Dallara szállítja, a gumikat a Michelin, az akkumulátorokat pedig a McLaren. A maradék kevés alkatrész egyéni fejlesztés is lehet.

De lássuk azt az impozáns listát! A Formula E-ben teszi tiszteletét a:

  • DS
  • Audi
  • Nissan
  • Mahindra
  • BMW
  • Jaguar
  • Porsche
  • Mercedes
Itt van még a Geox Dragon csapat, aminek a Penske gyártja a hajtásláncát. Igen AZ a Penske. (Fotó: formulae.com)

Pilóta fronton rengeteg ismerős névvel találkozhatunk. Itt versenyez rengeteg volt F1-es pilóta, valamint F1-be nem jutott, de eredményesebb utánpótlás pilóta. A teljes lista megtalálható a sorozat hivatalos oldalán. Az eléggé elhúzott naptár miatt sokaknak ez csak egy 2. számú sorozat, főleg a WEC mellett.

A 2018/19-es szezonban bemutatott 2. generációs autókkal képesek kiállás nélkül végigmenni a futamon, így nem szükséges a korábbi években látványos autócsere. Azért halkan megjegyezzük, hogy a versenytávot kicsit rövidíteniük kellett a rendezőknek ehhez.

A futamokat hazánkban továbbra is az Eurosport 1 közvetíti, sajnos nem Lantos András kommentálásával, bármennyire is szeretnénk. Kíváncsian várjuk a hétvégi versenyt, amelynek időpontjai:

  • Időmérő: Péntek 9:00-
  • Futam: Péntek 13:00-
  • Időmérő: Szombat 9:00-
  • Futam: Szombat 13:00-

Vasárnap tervezünk egy Kibeszélőt is a sorozatról!