Az első Safety Car, ahol a bonyodalom kezdődött (Fotó: formulae.com)

Ahogyan azt a verseny leintésekor írtuk nektek, a Formula E második szaudi futama koránt sem ért véget a leintéskor. Összesen 3 pilótát büntettek, akik miatt a komplett mezőny eredménye változott.

Az eredetileg második helyen beérő Maximilian Günthernek fájhat legjobban a büntetés, mivel a Sam Bird balesete miatt beküldött Safety Car után türelmetlen volt és a zöld zászlóig 2 autót is előzött. Bevalljuk nem tudjuk megmondani, hogy Formula E-ben felfestik-e az ideiglenes pályákra a Safety Car vonalat, vagy csak a bírói posztok szerint zajlik az újraindítás, de Günther ettől függetlenül szabálytalan volt. Mivel boxutca áthajtásos büntetését értelemszerűen nem tudta letölteni, 24 másodperces büntetést kapott. Ennek következtében a 2. helyről egészen a 11. helyre katapultált.

Szegény Günther kicsit megtört autóval jött be élete első dobogós helyére, majd még pontot sem szerzett… (Fotó: formulae.com)

Másik büntetett a Mercedes friss F2-es bajnoka De Vries, aki ugyanebben a büntetésben részesült. Ő a 7. helyről esett vissza a 16. helyre.

Az utolsó szenvedő fél Oliver Turvey volt, akit kizártak a versenyről, mivel több energiát használt fel a megengedettnél. A Formula E-ben, hasonlóan a Formula 1-hez, jobban megtankolják az autókat/több energiát visznek, mint amennyi a versenytávhoz szükséges. A NIO pilótája így az első versenyző lett az idei évben akit kizártak. A büntetéshez egy érdekes szabály vezetett, amiről majd a szokásos Kibeszélőnkben szót fogunk ejteni!

A döntések legnagyobb nyertese Stoffel Vandoorne lett, aki a második futamon is dobogós lett. Elég szép kezdés a Mercedestől! A másik említést érdemlő versenyző James Calado, aki a Jaguarral 7. helyre jött fel a 21-ről.

Bár szombaton nem ünnepelhetett, Vandoorne két dobogóval kezdte a szezont. (Fotó:Twitter)

A futam összefoglalója:

Végezetül a bajnokság állása: