A BMW kétliterese. Elméletileg ez fog dübörögni a Vantageben. (Fotó: bmwblog.com)

Amikor 2017-ben a Mercedes bejelentette, hogy a következő év végén kiszáll a DTM-ből, a 2 literes turbómotorok fejlesztése igencsak előrehaladott állapotban volt. Minimális munkával akár már bevetésre is készen állhatott, természetesen kicsit gyengébb teljesítménnyel. Éppen ezért, mikor az Aston Martin bejelentette, hogy az R-Motorsport néven beugrik a megüresedett gyártói helyre, gyorsan megállapodtak a Mercedessel. Vagyis nem a Mercedessel, hanem a HWA-val, a Mercedes korábbi beszállítójával, hogy megkapják azokat a motorokat az első szezonra. Így esett meg, hogy 2019-ben Mercedes címkével ellátott erőforrásokkal versenyzett az Aston.

Nem is inkább versenyzett, inkább csak szenvedett. Sem az autó, sem a motor nem ért fel a másik két gyártó, főleg az Audi által diktált tempóhoz, így a pontszerző helyek végéért küzdhetett a 4 Vantage. Természetes, hogy a bajnokság utolsó 4 helyét bérelték ki ezzel.

Lehet, hogy lassú, de gyönyörűen néz ki a Vantage DTM változata! (Fotó: Twitter)

Csakhogy, a Claas One szabályrendszer miatt a DTM és Super GT közös mezőnyében az Aston már nem akar sereghajtó lenni. Mivel azonban nem akarnának egy saját 4 hengerest kifejlezsteni, ezért elhatározták, hogy egyik riválisuktól fogják megvenni azt. Ez egyben azt jelenti, hogy a HWA egyetlen szezon 10 futamáért fejlesztette ki a motorját, amit nagyon valószínű, hogy soha többet nem fog használni egyetlen más csapat sem. Ez olyan mértékű pénzkidobás, amiért vezérigazgatók a toronyházak tetejéről ugrálnának…

Na, akkor ez most megy a kukába…

A hivatalos szakítást ma jelentették be a felek. Ezek után azt valószínűsítik, hogy a következő szezonra a BMW szállíthatja majd a motorokat az angol csapatnak. Állítólag elsődlegesen az Audit keresték meg, mivel az ő erőforrásuk erősebb, de ott gyorsan rájuk is zárták a kapukat. Így maradtak a bajorok a 2020-as szezonra, amely lehet, hogy a DTM utolsó önálló szezonja lesz, mielőtt 2021-re összeengedik őket a japán márkákkal.