Az első Honda motor, amelyik képes végigmenni a futamon, valamint egy jó kasznit is kapott. (Fotó: autosport.com)

Bréking nyúzként lett bejelentve, hogy a Honda 2021-ig biztosan marad az F1-ben. Ebben a hírben számunkra az volt meglepő, hogy meglepetésként tálalták elénk.

Még Palik mondta valamikor 2006-ban, hogy a Toyota az a gyártó, amely egy nagyobb távolságról szabad szemmel is jól látható pénzkupacot éget el csak azért, hogy 6-8. helyekért harcoljon. A McLaren Honda méltó utódja volt ennek a filozófiának. Ha a Mercedes motorgyártó részlege bevallottan 1,2 milliárd Eurót költött az elmúlt 6 évben, akkor a Honda is valahol azon a környéken lehet. Nem szabad elfelejteni ugyanis, hogy a Honda a wokingiak szponzora is volt. Évi 60-70 milliót fizettek is nekik az ingyen motor mellé.

A Toyota F1-es csapafőnöke az istállóval a háttérben.

Most, hogy végre sikerült az áttörés, aminek 3 fontos elem is összeállt:

  • Végigbírja a futamot a motor
  • A TOP 3 csapat egyikében van beszerelve
  • Alonso után van egy motivált bajnokesélyes pilótájuk

Ezek után az lett volna a meglepő ha bejelentik: elkaszálják az F1-es projektet. Megnéztük volna Helmut Marko arcát amikor bejelentették volna ezt a döntésüket. Akkor ugyanis jött volna a kuncsorgás a Renaultnak, hogy a sorozatban tudjon maradni a csapat. A franciáktól pedig nem jó viszonyban váltak ám el…

Még 2 évig nem kell ilyen csúnyán néznie a Hondára Markonak.

Mindenesetre a Honda még 2 évig marad. Valószínűleg kizárólag a Red Bull és Toro Rosso partnereként. Egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ennyi szenvedés után bajnoki cím nélkül szálljanak ki a sorozatból!