Az év utolsó versenyhétvégéje F1-es szempontból, lássuk mivel próbálkoznak a mezőnyből. Ezek a módosítások már a 2020-as fejlesztésekre is bőven hatással lehetnek, így nagyon nem mindegy, hogy egy-egy pici terelőelem, vagy épp módosított első szárny hogyan teljesít Abu Dhabi mesterséges szigetén…

Lám-lám, a Mercedes is a Ferrari útjára lép végül?

Kezdjük talán a legérdekesebbnek mondható fejleménnyel: az első 2 szabadedzés alatt a címvédő, verhetetlen Ezüst Nyilak is kísérleteztek a Ferrari outwash hatásra játszó első szárnyához hasonló megoldással. Szépen látszódnak a keskenyedő szárnylapok, amik egyértelműen kifele vezetik a levegőt. Jól jellemzi a szezont, hogy a németek csak most kezdenek el újból komolyan foglalkozni ezzel, miután a Ferrari végigszenvedte az évet, mire megtalálta, hogy tud megfelelő egyensúlyt teremteni a leszorítóerő és a végsebesség között…

Új terelőlapok és oldallap a Mercedes első szárnyán

Emlékeztetőül álljék itt a Ferrari szingapúri módosítása, amivel szépen látszik, hogy nem feltétlenül kell óriási módosítás ahhoz hogy elkezdjen működni az addig halottnak vélt koncepció…

Pole Pozíció és győzelem kontra stabil 4-5. hely: néha csak pár apró módosítás a különbség…

Ha már Ferrari, akkor az olaszok egy új waste gate-el kísérletezik a hétvégén. Ez az eszköz hivatott megakadályozni a turbónyomás kontrollálatlan emelkedését egészen addig, amíg szépen el nem pukkan…

A Ferrari a Red Bull nyomdokain az új wastegate-el!

Abu Dhabi egy ideális helyszín felmérni az outwash megoldásokat, mivel egyszerre kíván hatalmas sebességet a két hosszú egyenes miatt, de nagy szükség van a jó tapadásra is, mind aero, mind mechanikus téren a kanyarokban. Ha már itt tartunk, érdemes vetni egy pillantást arra, hol áll a többi csapat outwash téren! A Haas teljes csőd, nagyjából mindegy, hogy mit szerelnek az autó elejére, semmivel sem működik, a Ferrariéhoz hasonló első szárny is a kukában végezte, Grosjean pedig lassan a 2015-ös autójáig lépteti vissza az autóját…Az Alfa rendelkezett a legradikálisabb megoldással a szezon javarészében, mostanra ők épphogy picit visszább vettek ebből a koncepcióból:

A Red Bull pedig Brazília óta módosította az első szárnyát elindulva a Ferrari útján! Szépen látszik az oldallapon és a szárny belső terelőlapjain is a változás, nem túl drasztikus, de a koncepció akkor is más, mint korábban…

Brazíliában csodával határos módon a Red Bull óriási végsebességgel bírt. A Honda mellett ez az első szárnynak is köszönhető volt.

Ne menjetek sehová, Lafiti érkezéséről itt, egy lehetséges 2025-ös szezonvégről pedig itt írtunk!