Tegnap Hamilton pályacsúccsal behúzta az idei utolsó időmérőt, ez gondoljuk senkinek nem mond újat. Verstappennek 3 tizedet adott az időmérőn, ami nem vetít elő túl sok izgalmat a délutáni futamra. Ahogy azt láthatjátok, nem volt olyan szektor, ahol a holland gyorsabb tudott volna lenni a világbajnoknál:

Ezek az abszolút legjobb szektorok, nem a leggyorsabb körök szektorai, de eléggé beszédesek!

Verstappen legjobb esélye természetesen a rajtnál van, hogy átvegye a vezetést. Szerencsére talán már megértette, hogy a futamgyőzelmet nem az első körben kell megszereznie, így az első sikánban nem találja telibe Hamiltont az előzés érdekében. Azonban gyorsan dűlőre kell jutnia a brittel, mert péntek délután eléggé egyhangú kép alakult ki. A Mercedesek lágy keveréken 5, közepesen 3 tizeddel voltak gyorsabbak a versenyszimulációk során.

A Ferrarikkal nagyon nem is kell foglalkozni, mivel csak az alábbi pár területen maradnak el a Mercedesektől:

  • Versenytempó
  • Gumikezelés
  • Taktikai csapat

Érdekes még összehasonlítani Leclerc és Hamilton leggyorsabb körét: A Mercedesnek annyival jobb a tapadása minden kanyarban, hogy a 8 km/h-s végsebességbeli hátrány ellenére csak 2 tizedet kapnak az egyenesekben. A kanyarokban pedig hatalmas az előnyük. Ez csak a leszorítóerő és a felfüggesztés.

Érdekes lehet még Bottas is. Ha tippelnünk kellene, akkor Albont elkaphatja az 5. helyért, de a Ferrarikon fel fog akadni a pályán.

A középmezőnyben Renault-McLaren csata várható, reméljük Hülkenberg szépen tud majd búcsúzni és nem fejjel lefelé csüngve a gumibálákon… Valamint a legfontosabbat ne felejtsétek el: