Ocon 3 év után újra Renault mezben feszíthet Toto előtt.

A vasárnapi buli után egy nap pihenőt kaptak a csapatok a szezon utolsó eseménye előtt. Ma és holnap dől el, hogy a Pirelli tényleg kidobott az ablakon kb. 10 millió Eurót a 2020-as gumik fejlesztésével! Ugyanis az Austin után kezdődő panaszáradatban felmerült, hogy a jövőévre szánt gumikat mégsem vetik be, hanem maradnak a 2019-ben használtaknál.

Borzasztóan halkan jegyzem meg, hogy az idei gumikat a 2018-as keverékekre akarták lecserélni még az év közepén. Az igazán jó memóriával rendelkezőknek pedig beugorhat, hogy 2018-ban a Mercedes kérésére visszahoztak egy eltérő futófelület-vastagságú gumit, tehát a csapatok valahogy így állnak gumifronton:

Node nézzük a tesztet! Azt már megírtuk nektek, hogy a Williams, több csapathoz hasonlóan, a karácsonyi gázszámla befizetése miatt eladta az ülését. Így vezethet a következő két napban Roy Nissany, Sean Gelael, valamint Pietro Fittipaldi is. Utóbbi mondjuk a Haas hivatalos tesztpilótája, de Gelaelt idén kérte fel a Prema, hogy legyen szíves eltűnni a csapattól.

A legnagyobb nyertese a gyakorlásnak Ocon, aki fél év után újra autóba ülhet. Legutóbb a barcelonai szezonközi teszten vezethette a Mercedest, azóta csak a garázs mélyén nézegetheti a monitorokat, mivel szimulátorozni ott van Esteban Gutierez a csapatnak. Mindkét nap ő vezetheti a Renaultot, jó lehetőség összeszokni az új csapattal.

Ocon mellett Russel kap még kecsegtető lehetőséget, ő szerdán fogja vezetni a Mercedest. Legalább megint megtapasztalja, hogy milyen egy valódi F1-es autóban ülni…

Bahreinben egyszer már kipróbálhatta Russel az autót.

Szinte a mezőny összes pilótája pályára fog hajtani a gyakorláson, kivéve Hamilton, Magnussen és Ricciardo. Nekik kicsit korábban kezdődik az év végi pihenés.

Miután szerdán véget fog érni az utolsó idei F1-es esemény, már csak az az elképesztő mérnöki munka marad, ami a jövőévi autó termezéséhez szükséges. Februárban majd látjuk a végtermékeket!