Tegnap este lezárult az F1 hivatalos Esport idei szériája! A 4 fordulós bajnokságot a Ferrari versenyzője David Tonizza nyerte, ahogyan arról már beszámoltunk! Őszintén bevalljuk, hogy ez az utolsó forduló volt az első olyan adás, amit teljes egészében végignéztünk. Össze is szedtünk nektek pár érdekességet a sorozattal kapcsolatban!

Előtte azonban pár gondolat: A bajnokságot nagyon látványos és profi körülmények között rendezik meg. A valódi istállók szimulátorosai akárcsak az igazi versenyzők mindent beleadva nyomják a jobb helyezésért. Az eseményeket élőben és online felületeken is tudjuk követni, de természetesen senkiből nem nézzük ki, hogy kiutazzon Londonba megnézni egy virtuális versenyt…

A programként használt F1 2019-el azonban van pár fenntartásunk! Gyorsan lépjünk át azon, hogy nem egy valódi szimulátor, mert ennyi erővel 3-4 játékot leszámítva mindet leselejtezhetnénk… Viszont nem mehetünk el amellett, hogy a Codemasters alkotása még mindig tud meglepetéseket okozni. Ezek a különféle bugok és glitchek, amelyeket folyamatosan foltoznak, de még mindig velünk élnek. Szerencsére a tegnap esti futamokba ezek nem zavartak be. Másik bosszantó dolog a játékmechanikai kiskapuk. Én legutóbb az F1 2017-el játszottam 20 óránál többet és emlékszem, hogy mind a kerékdőlésre, mind a szárnybeállításokra volt egy olyan kombináció, ami irreális mértékű tapadást eredményezett komolyabb hátrányok nélkül. Ezeket lehet, hogy azóta szűrték, de ezek a srácok biztosan kitapasztaltak már egy jobb megoldást.

Ezeken túl viszont egy teljesen élvezhető online élményt nyújt a játék, megfelelő internetkapcsolat mellett legjobb vasárnap esti szórakozások között kaphat helyet! Nézzük viszont azokat az érdekességeket, amiket észrevettünk a sorozatból:

5. Versenyfelügyelők

A játék ugyan rendelkezik egy beépített büntetési rendszerrel, ez azonban rengetegszer borzasztó furcsa döntéseket hoz. Ennek kiküszöbölésére utólagos büntetéseket is alkalmaznak, amelyeket egy steward csapat hozza. Ez a formáció szimulátorosokból és 1 pilótából áll. Tegnap este például Jordan King ült be a kamerák mögé, figyelni az esetleges hibákat.

Az F2 mellett King az LMP2-ben is versenyzik

4. Eltűnt a bajnok

Az eddigi két bajnokságot a Mercedes színeiben Brendon Leigh, aki azóta már valós autóban is versenyezhetett, nyerte. Az idei szezonban azonban váratlanul eltűnt a mezőnyben. Azt tudni kell, hogy a bajnokságban minden autó egyenlő teljesítményre van kalibrálva, különbségek csak az eltérő beállítások miatt lehetnek. Ezért is különös, hogy az eddig domináló Leigh eltűnt a mezőnyben. Konkrétumokat nem tudunk mondani, sejtésünk viszont van. A Codemasters minden évben változtatja az autók vezetési modelljét, valamint pár extra húzást is bevet, mint a szappannal bekent kerékvetők. Ezek nem fekhettek a brit pilótának.

Mint a Ferrari: majd jövőre!

3. Spórolás

Az F1 2019-ben 2 különböző beállítással lehet rengeteget játszani menet közben: A motormóddal és az ERS rásegítéssel. Nos ezeket a beállításokat körönként 3-4 alkalommal biztosan megváltoztatják akár a valóságban is. Annyi különbség mondjuk van, hogy egy F1-es futamon 3-4 állítás nem férhet bele, de 1-2 bárhol elképzelhető.

És bizony el kell ismerni: nagyon komoly logisztika és spórolás megy ám a pilóták között az online térben is! A mai F1 egyik legjobban köpködött tulajdonsága, hogy a versenyzők nem tapossák ki a gépek lelkét. Na ez az online térben is így van! Ildomos az elméletileg szükséges üzemanyag mennyiségénél kevesebbel rajthoz állni, mivel a versenytávot így gyorsabban lehet megtenni. Futam közben el lehet azt spórolni…

A jobb alsó sarkot gyakran nézik a pilóták és nem a fordulatszám miatt!

2. Viszonylag gyér érdeklődés

Azt már írtuk, hogy a helyszínen is meg lehetett tekinteni a tegnap esti futamokat. Az aréna szépen meg is telt, panasz nem érheti! Azonban az online két helyen is közvetített, Twitchen és YouTubeon, versenyt számomra meglepően kevesen nézték: Twitchen kb. 3500-4000 néző követte az eseményeket, amíg YouTubeon sem nagyon ment 10.000 fölé a nézőszám annak ellenére, hogy az F1 2 millió követővel rendelkező csatornája adta. A profi és látványos körítés ellenére ezt tényleg keveseljük.

A helyszínen nagyon sokan nézték a pilóták monitorának hátulját…

1. Davide Valsecchi

Tényleg nem szeretünk embereket olyan tulajdonságai miatt bántani, amikről nem tehetnek, mert tudjuk, hogy mi sem tudunk olyan műsorokat csinálni, ami bőven túlszárnyalná a hivatalos F1-es eseményeket. De a Sky Italia munkatársa ez elmúlt években párszor megemelte már a vérnyomásunkat. A GP2 2012-es bajnokának akcentusa, beszédstílusa és hangsúlya olyan felismerhető, hogy 1000 közvetítésből ki lehet hallani. Aki nem tudja, hogy miről beszélünk kattintson IDE! Szerencsére Jolyon Palmerék mellett most kevesebb szót kapott.

Hamiltonnal ellentétben mi nem biztos, hogy kibírtuk volna nevetés nélkül

Ezek lettek volna az észrevételeink az F1 Esport sorozatával kapcsolatban, ami jövőre folytatódik. Bereznay Dani minden bizonnyal maradni fog az Alfa Romeonál, aminek a színeiben idén 3 futamot nyert meg. A tegnap esti műsort itt tudjátok visszanézni: