Russell szerdán ülhetett második alkalommal a Mercedesben, de még lesz idén jelenése

A kétnapos gumiteszt után azt írtuk, hogy ennyi volt a 2019-es évre a pilótáknak, de ez mégsem igaz. A 2020-as abroncsok tesztelése ugyan ténylegesen befejeződött, de a Mercedes még adós egy 2021-es gumiteszttel a Pirellinek. Az új 18″-os gumikat George Russel fogja tesztelni még két napig. A helyszín marad Abu Dhabi, ahol már lassan 2 hete időzik a csapat.

Mivel a 2019-es aerocsomag nem igazán alkalmas a 2021-es terhelések szimulálására, ezért egy öszvérautót fognak készíteni a Mercedesnél. A tesztelésre otthagyott karosszériát, amely amúgy Bottasé volt a szezonban, jelentősebben át fogják alakítani. A változtatások főleg a padlólemezt érinthetik, de nem lennénk meglepve, ha egy kicsit eltérő első-, és egy kicsit egyszerűsített hátsó szárnyat is rádobnának a gépre. A cél az, hogy a 2021-es tempóra állítsák be az autót, amely a terheléseket is ott kapja, ahol az később is várható lesz.

Legutóbb egyébként 2015 telén voltak hasonló tesztek. Akkor a 2017-es szabályváltozásokra készülve engedték az öszvérautók tesztelését. A Ferrari, Red Bull és a Mercedes készített saját konstrukciót, amiket jelentősen átszabtak:

Vettel az átalakított 2015-ös Ferrarival Fioranoban

A fenti képen látszik, hogy az akkori autók kiszélesített hátsó szárnyat, valamint oldalsó szoknyát kaptak. Ezekkel jelentősen nőtt a kanyarsebességük. A pontos adatokat csak ők tudják, szerintünk nem sikerült megközelíteniük a végleses 2017-es tempót, de biztosan közelebb jártak hozzá, mint ahogyan az alap konstrukcióval tudtak volna.

Szerintünk nem is néznek ki olyan rosszul azok a 18″-os gumik!

A Pirelli egyébként nagyon rá van szorulva a külsős tesztekre, főleg az új 18″-os gumik esetében. Tesztelte már a McLaren és a Renault is azokat. Az olasz márka tesztlehetőségeivel a későbbiekben foglalkozni fogunk. Addig is hallgassatok bele a legutóbbi Kibeszélőnkbe!