Még a szezonzáró előtt megjelent a WTCR véglegesnek tekinthető 2020-as naptára. Mi őszintén reménykedtünk, hogy az elmúlt 2 év tapasztalatai után a sorozat előnyére fogják majd kiválasztani a helyszíneket. Sajnos nem nagyon sikerült…

Gyorsan összefoglalva: A bajokság április 5-én fog kezdődni Marokkóban. Igen még mindig azon a pályán, amely egyedül Mehdi Bennani miatt van egyáltalán a sorozatban. Ahogy Szabolcs szokta mondogatni: lovasszekérnél komolyabb járműveknek versenyzésre alkalmatlan!

Utána jön a Hungaroring, hurrá! Feltétlen célunk lesz 2020-ban kilátogatni az eseményre! Ha jól értesültünk, akkor a WTCR most a Kamion Európa bajnoksággal közösen fog a Ringre jönni, szóval egyszerre lehet a két Norbinak szurkolni.

Az egyre emelkedő jegyárak jelentősen visszafogták a nézőszámot. Reméljük a sorozat szervezőinek is feltűnt!

Hungaroring után Nordschleife, ami a szezon fénypontjának számít, majd Slovakiaring, ami szintén egy nagyon élvezetes versenyhelyszín. Ezek után viszont jön a feketeleves…

Június 19-21 között Villa Realba látogat a sorozat, ami egyedül Monteiro miatt van a naptárban. Most komolyan! Az elmúlt 3 évre egyedül a 2018-os tömegbaleset miatt emlékszünk. Itt is érvényes: lovasszekérnél komolyabb járművel… Sajnálatos, hogy Portugáliában nincsen egyetlen Grade 1-es , vagy Grade 2-es versenypálya.

Ez a látkép uralja a portugál futamokat

Utána a Zandvoort helyett bekerülő Motorland Aragonba utaznak, ami igazából egy MotoGP-re tervezett pálya, nem tudjuk, hogy mennyire fogják szeretni a TCR autók. Az európai szezont ezzel Spanyolorszgban fogják zárni. Következik egy 2 hónapos szünet, ami szerintünk borzasztóan hosszú és felesleges.

Szeptemberben Ningboba mennek, ami az egyik üde színfoltja a sorozatnak! Egészen élvezetes meccseket láthattunk a jól kitalált vonalvezetésű pályán. Itt szerezte meg Norbi idei 3. győzelmét. Kínából Dél-Koreába fognak utazni. Az országot a jól teljesítő Hyundai miatt vártuk is, csak nem ezzel a pályával…

Az F1 által 2010 és 2013 között használt yeonghami pálya helyett az Inje Speediumra fognak kilátogatni. Első ránézésre ez is egy motorversenyre épült pálya. Azt el kell ismerni, hogy festői környezetben helyezkedik el, de van egy sejtésünk, hogy nem fogják a teljes hosszát kihasználni a WTCR pilóták..

Íme az új koreai pálya

Suzuka kimarad, amit sajnálunk kivéve, ha megint a Suzuka Easten mentek volna. Jön még Makaó és a szezonzáró Sepang. Az ázsiai futamok között 1-1 hónap telik el, ami szerintünk túlságosan sok. 2-2 hetente rendezett futam a nézőknek és a pilótáknak is sokkalta jobb lenne.

Összefoglalva nem sikerült jelentős színvonaljavulást elérni az új naptárral, pedig ez a sorozat érdeke is lenne, hasonlóan a Formula E-hez! Mindenesetre először az idei szezon menjen le, ahol borzasztóan szurkolunk Norbinak!