Kicsit több, mint 1 éve jelent meg a 2. generációs Formula E autó, de az FIA már most kiírta a pályázatokat a 2022-ben bemutatni kívánt 3. generációs autókra. A tenderek követelményeiből egyértelműen látszik, hogy milyen irányba akarják elvinni az autókat:

  • Méretbeli csökkentés: Az új autók 7 cm-el keskenyebbek és 16 cm-el rövidebbek lennének
  • Tömegcsökkentés: 900 kg-ról 780 kg-ra csökkenne a súlyuk
  • Teljesítmény növelés: 250-ről 350 kW-ra (470 Le) növelnék a maximális teljesítményt
  • Összkerékhajtás: 1 motor az első, 1 a hátsó tengelyen kerülne elhelyezésre
A 2. generációs autó nekünk egy Batmobilra hasonlít

Hogy mit jelentenek ezek a változtatások? Első és legfontosabb következményük az, hogy jelentős mértékben fog csökkenni az akkumulátor mérete. Magból a méretcsökkenésből nem következne a 120 kg-os súlycsökkenés. A kisebb akkuval pedig visszatérnének a boxkillások, méghozzá 30 másodperc körüli újratöltéssel. Ennek technikai háttere még nem tudjuk, hogy késze áll-e, de érdekes lenne azt nézni, hogy az üres new yorki kikötőben alkar vastagságú kábeleket fektetnek le az aggregátortól, hogy tölteni tudják a gépeket.

Magát a méretcsökkenést támogatjuk, mert a szűk, amúgy versenyzésre alkalmatlan pályákon a kisebb autókkal legalább nem lesz annyi baleset előzés közben. Az összkerékhajtás pedig már lassan a villanyautók velejáróra, ez is üdvözülendő változás.

A 470 Le-s teljesítmény már egy elég komoly szint, azzal már ildomos lenne komolyabb pályákon versenyezni. Ahogyan azt a Kibeszélőnkben is felvetettük: a pályák az FE legnagyobb rákfenéje, igenis ki kell menniük épített pályákra, ha komoly sorozatot szeretnének.

A Porsche 911 GT3-as kiadása 495 Le, lényegében megegyezne az új Formula E autóval.

Ami még nem került be a pályázati kiírásokba, de ott lenne a helye, azok az új slick gumik. Jelenleg még teljes egészében utcai mintázatú Michelin abroncsokkal mennek, hogy ne kelljen kereket cserélniük. Viszont a slick gumival végre nem dodzsemhez, hanem rendes formaautós sorozathoz méltóan tudnának versenyezni. Ha a WEC-ben használt 18″-os gumikat megkapják, akkor azok 1 teljes hétvégét biztosan kibírnának.

Ennyit lehet előre látni a Formula E 2022 utáni életéből, ha azonban a mostanira vagy kíváncsi hallgass bele a Kibeszélőnkbe!