Sokan írják, hogy hatalmas gondban van az Alfa Romeo, mert a törésteszten megbukott az új monocoque ami teljesen meg is semmisült! Borzasztó hírek ezek, lehet, hogy már most elúszott a 2020-as évük?

December közepe van, ilyen híreket február elején szoktunk hallani, tehát nem mondanánk, hogy a svájciak nagyon időszűkében lennének. Valószínű, hogy közel sem a végleges változattal történt a teszt, azon még jelentősen tudnak módosítani. Mondjuk ha “teljesen megsemmisült” akkor ildomos is! Amennyiben az autón is jelentősen változtatnának, akkor a túlélőcellát is át kell szabniuk. Erre azért van szükség, mert a felfüggesztés bekötési pontok, a légbeömlők mind része az gyűrődőzónának, így a módosított autót újra el kell vinni töréstesztre.

Így kell elképzelni egy FIA töréstesztet

Töréstesztek során az FIA előírja a károsodás maximális mértékét, a sérült felület maximális méretét valamint a legnagyobb mértékű lassulást, ami az “utasra” hathat. Ha ezek közül legalább 1 feltétel nem teljesül, akkor a töréstesztet meg kell ismételni.

Mivel a túlélőcella amúgy egyetlen karbon öntvény, ezért azt minimális sérülés után is ki lehet dobni, tehát az új példányok gyártása amúgy is szükséges lenne a csapat számára. Ezek gyártási ideje az alkalmazott technológiától függően akár 4-7 nap is lehet, mert a karbonszálat a kerámiához hasonlóan “meg kell sütni”. Ha a fejlesztési fának ez a teszt egy fontos állomása volt, akkor ennyi időt biztosan veszített a csapat.

Összefoglalva: Nem jön jól a csapatnak, hogy megbuktak a törésteszten, de jó munkával ilyen korán még nem kellene komoly fennakadásokat okoznia a felkészülésben. A februári tesztekig még bőven el kell, hogy készüljenek! Annyi biztos, hogy megfelelő törésteszt nélkül nem gurulhatnak pályára!

Végezetül mozgóképen egy FIA törésteszt: