Már 3 nap sincs hátra az idei évből, ezért úgy gondoltuk, hogy itt az ideje összefoglalni a 2019-es F1-es szezon emlékezetesebb pillanatait. A bővebb értékelést a szilveszteri Kibeszélőben fogjuk megejteni, nem sokára az is elkészül. Előre szólunk, hogy a legtöbb általunk készített íráshoz hasonlóan ez is szubjektív lesz! Ha van olyan pont a listán, amivel nem értesz egyet írd meg kommentben! De nézzük is!

Legjobb verseny

5 nevezőnk volt erre a címre: az Osztrák, a Brit, a Német, az Olasz és a Brazil Nagydíj. Végül a Olasz Nagydíjat választottuk a Brazillal szemben. Az ok amiért erre a versenyre esett a választásunk, az a hihetetlenül szoros meccs, amit Leclerc és Hamilton vívott nagyjából a futam 70%-ban. Csak halkan mondjuk, hogy Kanadában is valami hasonló alakult volna ki ha….

Leclercnek az a másfél órája volt a legnehezebb az egész évben, erre nagy összegben merünk fogadni! A tifosi pedig 2010 után újra Ferrari győzelmet láthatott, amiért egy egész futamos meccs zajlott az első két helyezett között. Ez számunkra többet ér, mint a balesetek és Safety Carok miatt átrendezett mezőny csatái.

Ha sokaknak a monacoi futam izgalmas volt, akkor itt csak állva tudták nézni a versenyt

Legrosszabb verseny

Itt is több nevezőnk volt a címre, amik közül a Francia Nagydíj volt a nyerő. Írnánk a futamról, ha lenne mit…. Az egyetlen értékelhető momentumot nem is láthattuk élőben, Hamilton pedig 30 körös gumikkal csúfolta meg Bottast és Vettelt. Az élmezőnyben nem történt pozícióváltás, ahogy a középmezőnyben is alig ami az 1 kiállásnak is köszönhető.

Egy szó, mint száz: borzalmas volt, soha többet ilyet, fujj….

Mikor a rajt az egyetlen izgalmas pillanat, tudod, hogy kár volt leülni a TV elé..

Legjobb csapat

Nem fogunk sokakat meglepni azzal, hogy 2019-ben a legjobb csapat ismét a Mercedes volt. A rosszul kezdődő téli tesztek után hoztak egy jelentősen átdolgozott autót, amivel az F1 történelmének eddigi legerősebb szezonkezdetét produkálták. 5 kettős győzelem a szezon első 5 futamán! Ezek után már lehetett tudni, hogy ki nyeri idén a bajnokságot.

A fejlesztőrészlegen túl a szerelőgárda és a stratégiai csapat is szinte hibátlanul teljesített, Bottas autóját például hatalmas munkával tudták csak összelapátolni a Mexikói Nagydíjra. Legtöbb bakijuk a hazai versenyükre esett, ahol egyszerre előtték minden balszerencséjüket. Pár rosszabb gumiválasztásuk közül csak 1 végződött kudarccal ( Monzában), amúgy több futamot is azzal (no meg némi szerencsével) tudtak kiénekelni a többiek szájából.

Wolff hiba adja elő mindig a csapat halálát, idén is a legjobb gárdát rakta össze a Mercedes logó alatt

Legrosszabb csapat

Sokak szerint a Williams volt az, akik még egy rendes autót sem tudtak összerakni, de szerintünk a Haas vitte a prímet. 2019-ben látszódott először, hogy az összevásárolt alkatrészekből felépülő autóval nem tudott mit kezdeni az amerikai csapat. Év végére még megpróbálkoztak a Ferrari Kanadáig használt első szárnyával, ami némi előrelépést jelentett az amúgy sereghajtóvá vált csapatnál.

Nevetséges volt látni, hogy az amúgy elég meggyőző tempót autózó Magnussenék a rajt után sorozatban veszítik a pozíciójukat csak azért, mert a gumikkal nem tudnak mit kezdeni. A csekély számú mérnöki gárda, és a korlátozott fejlesztési lehetőségek miatt késő tavasz óta inkább a régebbi alkatrészeket használták, nem véletlenül mondhatta Steiner:

Ez a 2018-as felvétel idénre is igaz lehet

Legnagyobb meglepetés

Egyértelműen a McLaren idei feltámadása, ezzel szerintünk nem nagyon tudtunk újat mondani senkinek. Alonso távozása, a megcsappant költségvetés és az új pilóták érkezése nagy kérdőjelet tett a csapat fölé. Az európai szezon kezdetére érkező, jelentősen átdolgozott autóval mégis a középmezőny fölé tudtak nőni! Pozíciójukat csak ritkán tudta veszélyeztetni Ricciardo, vagy Perez, ellenben Sainz rengeteg 5. és 6. helyet húzott be a meglepetésdobogóján túl.

Az utólag megszerezett interlagosi 3. hely a koronát tette fel a csapat idei szezonjára, akik elkezdhetik újraépíteni a brigdot a Honda-éra megrázkódtatásaiból. Erre a Seidl-Noriss-Sainz trió biztosan alkalmas lesz. Mondjuk Norrisnak ehhez le kellene vetkőzni e “legszerencsétlenebb pilóta” titulust, amit most nem osztottunk ki.

Az év csalódása

Lehetne mondani Vettel teljesítményét, Binotto csapatvezetői képességeit, a Hondát (amelyből azért csak 8! motor kellett, hogy végig tudjanak menni a szezonban), de számunkra a Renault volt a csalódás. Miután leszerződtették Ricciardot, megemelték a költségvetést valamint komolyabb fejlesztéseket is eszközöltek a gyárban azt vártuk, hogy legalább a McLaren által elért szinten fognak versenyezni. Nem így lett sőt, a 2016-os bemutatkozásuk óta először nem tudták növelni az egy szezonban szerezett pontjaik számát, ami a bajnoki 4. helyükbe került.

Ricciardo valószínűleg elég jó évet zárt saját képességeihez mérten, lesöpörte Hülkenberget, de ezzel az autóval még a McLarenek ellen sem tudott érdemben harcolni a legtöbb versenyen. Gyári csapatként, ilyen pilótapárossal és felszereltséggel sokkalta többre lenne hivatott a Renault! Számunkra a teljesítményük mélyen alulmúlta az elvárásokat.

Ricciardonak több Q2-es kiesése volt idén, mint az elmúlt 6 évben összesen.

Az év legjobb pilótája

Röviden, tömören: Hamilton. Verstappennek is nagyon erős szezonja volt, de a bajnokot mégis előrébb jegyeznénk. 3 futamot leszámítva mindig kihozta a maximumot az autójából úgy, hogy éles körülmények között csak 1 alkalommal hibázott.

Tudjuk, hogy Hamilton megítélése nagyon kettős, főleg kicsiny hazánkban, de hatalmas blődség nem elismerni a kvalitásait és az eredményeit!

Az év legrosszabb pilótája

Most sem leszünk népszerűek, de szerintünk Kubica nyújtotta a legsiralmasabb teljesítményt az évben. Tudjuk, hogy sokan mondanák, hogy a sérült keze limitálja őt a vezetésben, de ezt sajnos nem tudjuk figyelembe venni. Onnantól, hogy valaki beül egy F1-es autóba csakis az óra mondja meg róla, hogy mennyire jó.

Kubica nagy ellenfele volt még Gasly, de a francia be tudta bizonyítani a Toro Rossoval azt, hogy azért mégsem csak a mosolya hozta el az F1-be, Kvyatot nagyon csúnyán elverte. Kérdés, hogy ha Albon nem tud fejlődni a Red Bullba, akkor Gasly újra lehetőséget kap-e?

A suzukai időmérős balesete több, mint ciki volt Kubicának

Ezek voltak a mi “legjeink”. Természetesen rengeteg címet ki lehetne még osztani, de azokról bővebben majd a szezonzáró Kibeszélőben! Ha valamivel nem értesz egyet azt nyugodtan írd meg kommentbe és akkor meg tudjuk vitatni!