Eddig sem volt rózsás a helyzet

Január első napjaiban azzal, hogy Kubica átigazolt az Alfa Romeohoz, vitte magával az Orlent, ami a Williams 2019-es névadó szponzora volt. Ezzel a csapat kevés támogatója közül a legfontosabb távozott is. Miután a héten a Rexona is jelezte, hogy nem akar a mezőny végén álló csapat oldalán díszelegni, tényleg nem sok felirat maradt volna az autón. De kezdjünk is számolni, itt van Russel autója:

A Rokit és az Orlen egy cégcsoportba tartozik, 1-t érnek!

4 azaz NÉGY szponzora volt tavaly a csapatnak! Ebből 1 hét alatt ketten is távoztak. Csoda, hogy Latifit igazolták le? Becslések alapján a brit csapatnak $150 milliós költségvetése volt tavaly, ami mellé $25 millió veszteség jött össze az év végéig. Hogy mennyire elég ez a $150 millió? Szomorú ha végigvesszük:

  • Az év során a tesztek felét kihagyták
  • 3 nagyobb törésük volt, az összes Kubica nevéhez kötődött
  • 2 alkalommal hoztak csak bármiféle fejlesztést
  • Russel miatt olcsóbban kapták a motorokat
  • Ezek mellett csak a szükséges minimumon dolgoztak

Tehát 150 millióból ennyire tellett csak. Ezek után kíváncsiak leszünk, hogy a $175 milliós költségsapka mire lesz elég!? Tudjuk, hogy ott rengeteg kiskapu van, de ezek után kicsit félő belegondolni!

Apuka pici fia

Kubica távozása körülbelül $15 milliót vesz el a kasszából. Ezt Latifi nagyjából be tudja tömni efelől nincsen kétségünk. Apja 2018-ban közel $100 millióért vásárolta be magát a McLarenbe, valószínű, hogy a fiára is jutni fog pár cent. Az is biztos, hogy amíg a Williams rá lesz szorulva a fizetős pilótákra, addig Latifinek biztos helye van! Függetlenül a teljesítményétől!

Latifi lehet, hogy csak egy középszerű pilóta lesz, de a pénzére szüksége van a Williamsnek!

Miután a Rexona is kiszállt, nem volt mit tenni, a Latifi család behúzott egy új szponzort, a Lavazzat! Véletlenül ott is Latifi apuka a főnök… Ezek után szerintünk kijelenthető, hogy 2020-ra már két csapat is 1-1 család köldökcsövén fog lógni! A Racing Pont a Stroll családén, a Williams pedig a Latifi családén.

Arra azonban még kíváncsiak lennénk, hogy ha a csapat jövője veszélyben lenne, akkor a Mercedes áldozna-e bármit azért, hogy Russelnek ülést tudjon biztosítani? Tudjuk, hogy a német márka mennyit hajlandó megtenni az újoncaiért, erről külön Kibeszélőt is készítettünk! Russel után viszont nincs más újoncuk F3-ig visszamenően.

Igazi címlapfotó!

Mire lesz elég a büdzsé?

Tavaly $150 millió jutott a csapatra, amiből $125 millió jött össze különböző forrásokból. Nagyjából ez lesz a büdzsé is 2020-ra. Ez annyit tesz, hogy ha év elején megint nem sikerül betalálni legalább a középmezőny végébe, akkor ismét le lehet húzni a WC-n az évet, mert a 2021-es autó mellett egyetlen fejlesztésre sem fog keret vagy erőforrás jutni. Csak a kötelező minimumokra fognak áldozni, de akár a csapat eladása is felmerülhet!

A gyár fejlesztése, közel tíz éves szimulátoruk modernizálása, esetleg egy új szélcsatorna építése fel sem merülhet. Ezek nélkül viszont 2021 után sem lehetnek versenyképesek még a középmezőny végével szemben sem! Ide jutott az 5 éve még 2. leggyorsabb csapat…

2015 óta csak lefelé megy a csapat szekere