Fű alatt el is jött az idei első futam rajtja. A 24 órás sorozatok már lassan hagyományosan a Dubai 24 órás versennyel kezdődnek, amelyet január 2. hetében tartanak meg. A korai időponttal a szervezők anno igyekeztek a Dakar miatt amúgy is a térségre irányuló figyelmet megragadni, napjainkban pedig már tényleg hagyomány lett belőle.

A helyszín a Dubai Autodrome, amit ha nem kérdeztek akkor is tudjátok, hogy Tilke tervezett. 2004-ben adták át nagyjából egy időben az összes Közel-keleti versenyhelyszínnel (Bahrein, Katar). A versenyre a leghosszabb konfigurációt használják, ami 5400 méter hosszú, ezen kell elférnie a közel 80 indulónak.

Van itt mindenféle kanyar meg egyenes!

A versenyre rengeteg kategóriát hirdettek meg, van itt GT3, GT4, Porsche márkakupa, TCR, TCX és egyéb. Van olyan kategória, ahol a nevezéssel már biztos a dobogó… A GT3 amúgy viszonylag alacsony létszámú, 20 körüli a nevezők száma. Ennél még egy Blancpain versenyen is többen szoktak indulni! Legnépesebb természetesen a TCR kategória, ahol idén is van magyar induló: Zengőék egy DSG-s Cuprával indulnak.

A TCR mezőny amúgy szinte kivétel nélkül DSG-s autóval indul, az ok egyszerű: a szekvenciális váltós típusok sokkalta nagyobb igénybevételt kapnak, és nem biztos, hogy kibírnák a teljes távot. A nevezési listát végigfutva 2 csapat merte csak bevállalni a szekvenciális váltót, az ő eredményeikre majd kíváncsiak leszünk!

Az idei első verseny rajtja európai idő szerint délben lesz, elméletileg élő közvetítéssel Facebookon és YouTubeon!