A hazai média már többször lehozta a Racing Point mérnökének a nyilatkozatát, miszerint könnyen lehet, hogy az F2-t lassítani kell 2021-től, annyira lelassul az új szabályok okán az F1… Ez baj lenne? Személyes véleményemet olvashatjátok lejjebb!

Az első Ground Effect padlólemez példák a Forma 1-ben: az úttörő Lotus 79 és az ambíciózus, ám kudarcot valló utódja, a Lotus 80

Bár Én nem vagyok aeromérnök, de arról tudok, hogy a 80′-as évek Ground Effect autói iszonyú mennyiségű tapadást generáltak. A pilóták többször Blackoutra (ájulás közeli állapotra) panaszkodtak, ami nem kis tempóról árulkodik. Még akkor is, ha hozzávesszük, hogy az akkori pilóták fizikai kondíciója jó eséllyel nem volt olyan, mint a mai társaiké….

Az első évben elképzelhetőnek tartom, hogy a Forma 1 látványosan visszaesik tempót tekintve, főleg azért, mert egy új tervezési filozófiát kell elsajátítani a csapatoknak. Az első szárnyak szerepe sokkalta kisebb lesz, a padlólemez lesz az aero fő motorja! Még az is benne van, hogy a költségsapka miatt a fejlődés sebessége is lassabb lesz, de ha éles meccseket láthatunk az élen, akkor számomra megéri! Abban biztosak lehetünk, hogy az évek alatt szépen vissza fognak gyorsulni, ez a versenyautózás kvázi törvénye.

Ferrari F2004: az autó, amitől gyorsabb nem volt a 2017-es szabályváltozásokig….

Az F1 lényegében identitásválságba került a 2000-es évekre, mikor a sebesség meggyőző volt, de a turbulens levegő problémája okán lényegében nem volt előzés a pályán. El kellett dönteni, hogy az F1 elfogadja ezt és a sebességre koncentrál, vagy ha kell, a sebesség árán, rámegy arra, hogy meccsek legyenek a pályán. Az elmúlt évek változtatásaival egyértelműen az utóbbi irányba indultak el: 1 gumigyártó, nincs tankolás, minden arra megy ki, hogy bele legyenek kényszerítve a pilóták abba, hogy a pályán döntsék el a versenyt. Néhány kisebb aerováltozás is történt tavaly, amik már a turbulens levegő okozta gondokat igyekeztek rendbe tenni, de az igazi komoly változás 2021-től várható.

Sokszor elmondtam már több Kibeszélő alatt is, hogy Számomra a sebesség ugyan fontos, de igazi küzdelmet látni a pályán talán még fontosabb! Így ha lassítani kell az F2-t az F1 miatt, hát nem leszek boldog, de meg fogom tudni emészteni, ha cserébe nem csupán 3 csapat lesz esélyes a győzelmekre…