Jamie Chadwick után egy második tesztpilótát is igazol a Williams a 2020-as szezon előtt. Sokan, köztük mi is rögtön körberöhögték a lépésüket, unalmasabb perceinkben viszont átértékeltük a döntést. Nézzük, hogy mire is jutottunk a magyar média által magyarnak, a nemzetközi média által izraelinek tartott pilótával kapcsolatba!

Mennyire vegyük komolyan Nissanyt?

Még mielőtt bármibe is belemennénk szögezzük le: Nissany egy kifejezetten lassú, nehezen alkalmazkodó, bizonytalan és kiegyensúlyozatlan pilóta! Korai pályafutása során egyedül az akkor már haldokló Formula Renault 3,5 sorozatban tudott bármilyen eredményt is elérni. A fiatal tehetségekkel zsúfolt F3-as bajnokságban még a dobogó közelébe sem jutott.

2018-ban 10 versenyhétvégét kapott a Campos színeiben, ahol Baumgartner Zsolti-féle magasságokba érve szerzett egy pontocskát! Az Orosz Nagydíj előtt lecserélték Niko Karira, és az elmúlt másfél évben nem is nagyon versenyzett.

2018-ban csak 110 ponttal maradt el csapattársa mögött! Dicsőséges helytállás

Visszatérését decemberben kezdte előkészíteni, mikor befizette magát születésnapjára a Williamshez. Nem tartjuk Nicholas Latifit sem egy világverő pilótának, de tőle is sikerült 3,5 másodperccel elmaradni. Nem valami jó jel… A mai nap pedig bejelentették a Williamses igazolását, valamint az F2-es visszatérését a Tridenthez. Az olasz csapat a tavalyi évben amúgy fordulónként cserélt pilótát, csak idő kérdése volt, hogy mikor kerül sor Nissanyra! Itt tartunk most, de nézzük, hogy miért nem kell annyit topogni a hír felett!

Pár teszt egy zsák pénzért

Hivatalosan Roy Nissany a Williams tesztpilótája lesz, aki pár szabadedzésen is autóba fog ülni. Nos! Az elmúlt héten írtunk arról, hogy a Williams bizony meg van szorulva anyagilag. Ilyen helyzetben nem meglepő, hogy még a tesztversenyzőit is a fizetős jelöltek közül választja ki. Volt már korábban is ilyen, most is előfordul, reméljük a költségsapka bevezetése után megszűnik ez a jelenség. Most mindenki kapaszkodjon meg, anno a Ferrari is leszerződtette Lance Strollt pilótájának!

A fiatal Strollt sokan egy Ferrariba várták legalább pár tesztre

Visszatérve Nissanyra, azt már most biztosra vehetjük, hogy a Williams nem fog fejleszteni 2020-ra. Az év elején megcsinálják az autót és még egyszer Barcelonában talán hozzányúlnak. Így Nissanynak érdemi feladata ezzel kapcsolatban nem lesz, sőt a szimulátorban sem ő fog ülni. Pár első szabadedzést megkaphat, ami bár kellemetlen a pilótáknak, de mivel a legtöbb pályán már mindketten vezettek, ez sem okozhat nagy problémát nekik.

Egyetlen egy helyen üthetnék meg a bokájukat, méghozzá a 2021-es felkészülés miatt. Mivel azonban szinte nincs közös alkatrész a 2020-as és 2021-es alkatrészek között és az évközi teszt tiltott, ezért a fejlesztés is inkább a szimulátorra és a mérnökökre marad, nem a pilótákra. Nissany itt sem fog hátrányt okozni a csapatnak. Ellenben az a $2-3 millió, amivel megtoldja a kasszát lehet, hogy megakadályozza az ok nélküli kiállásokat spórolás miatt. Ez pedig nemcsak a Williams, hanem a sportág érdeke is, mert a renoméját faragják láncfűrésszel!

Mindenesetre a jelenlegi anyagi helyzete miatt a Williams 2021 után sem lesz meghatározó szereplő az F1-ben. Ahogyan azt egy korábbi Kibeszélőnkben mondtuk: Ha jót akarnak a csapatnak, akkor eladják egy gyárnak, vagy egy pénzes apukának! Legvérmesebb álmunk pedig ez lenne:

Egyszerűen csodás lenne!