A 2020-as Dakar Rallyra a Mini 2 gyári autót indított amelyeket Sainz és Peterhansel vezethetett. A két X-Raid tarolt a szaudi sivatagban, mindösszesen 2 szakasz volt, amelyet nem a tapasztalt kettős teljesített a leggyorsabban. Az utolsó etapon Sainznak már kockázatot sem kellett vállalnia ahhoz, hogy Al-Attiyahot maga mögött tartsa és végül egy 6. hellyel behúzta pályafutása 3. Dakar győzelmét.

Az eredményekbe mélyebben most nem mennénk bele, legyen elég annyi, hogy az első 6 autó között a két gyári Mini és 3 Toyota mellett egy régebbi privát mini volt jelen. Ezek alapján a két autót hasonlóan erősnek mondhatjuk. Mégis volt köztük egy jelentős eltérés, méghozzá a felépítésükben. A Mini ugyanis egy hátsókerék hajtású buggy volt, amíg a Toyota egy összkerekes pickup. Két eltérő hajtásrendszer között pedig legutóbb 1983-ban volt ilyen szoros küzdelem utoljára.

A Toyota egy újabb sorozatban lett “majdnem bajnok”

Tényleg 37 éve történt utoljára, igaze gy másik kategóriában, hogy egy hátsókerék hajtású autó legyőzze a papíron jóvalta erősebb összkerekes vetélytársát. Az 1983-as WRC szezon az Audi és a Lancia inkább mocskosnak nevezhető vetélkedéséről szólt, miután az olasz csapat ’82 után meg akarta mutatni, hogy igenis lehet még keresnivalója a Stratos utódjának a pályán. A Lancia mindent egy lapra tett fel és, bár az egyéniben elbuktak, a gyártói bajnokságot sikeresen megnyerték.

A szezon mocskosságairól (főleg az olasz márka révén) a Grand Tour és Jeremy Clarkson készített egy összeállítást, érdemes végignézni! Legyen elég annyi, hogy a Lancia modelljének el sem szabadott volna indulnia abban az évben, mert nem gyártottak belőle elégséges számú utcai verziót.

A Martini festésű Lancia 037 legendás Rally autónak számít pályafutása ellenére is

A Hannu Mikkola bajnoki címét hozó szezon után már nem is volt kérdés, hogy minden autót összkerékhajtással kell ellátni. Rövidesen létre is jött a B csoport, amelyet, rövid élete ellenére a Rally-fanok az igazi az aranykornak tartanak. A Lancia később még több alkalommal is nyert WRC bajnokságot, de azt már az összkerekes Deltával.

A Deltával már nem kellett trükközni!