A FOM kiadta szokásos éves jelentését, amely a sorozat nézettségéről és a nézőközönség összetételéről szól. A statisztika alapján az F1-t 2019-ben 9%-al többen nézték meg, mint egy évvel korábban. Számszerűleg ez 1,92 milliárd nézőt jelentett. Azért mindenki kezelje helyén ezt a számot, mert ha te mind a 21 futamot végig-, vagy csak belenéztél, akkor 21 embernek számítasz!

Ez az adat azt is mutatja, hogy a turbóéra kezdete óta most először tudott az azt megelőző évre visszakapaszkodni a nézettség. Az elmúlt 10 évből 2010 messze viszi a legnagyobb nézettséget generáló szezonok között, nem véletlenül. Utána jött 2012, amit most előzött meg 2019. Ezekből az adatokból is látszik, hogy a Mercedes uralom mennyit vetett vissza a nézettségen!

Helyesbítés: Az F1 nézettségére vonatkozó statisztikáját úgy sikerült megnövelni, hogy 2019-ben az számított nézőnek, aki legalább 3 percen keresztül nézte a közvetítést. Korábban ez 15 perc volt. Az össznézettség ezek alapján nőtt. Az egyéni nézőszám viszont 3,9%-al csökkent 2018-hoz képest, 471 millióra, ami 2008-hoz viszonyítva 130 milliós csökkenés!!!!

Azért öröm teli lelátókat látni a Hungaroringen!

Az 5 legnagyobb piacként a tradicionális motorsport szerető országok lettek megjelölve:

  • Németország
  • Egyesült Királyság
  • Olaszország
  • Brazília
  • Hollandia (Verstappen miatt)

Mind az 5 országban évi 100 millió fölött volt a nézettség. Ez kizárólag a TV-n és az online felületek adataira vonatkozik, a helyszínre kilátogatókat nem tudják így ellenőrizni. Az viszont érdekes számunkra, hogy ezen 5 ország közel egyedül a Brazil és a Holland Nagydíj nem került veszélybe, sőt a Német még meg is szűnt. Nagyot néznének azért a FOM-nál, ha hirtelen elesnének 100 milliós nézettségtől…

Helyesbítés: Bár az 5 legnagyobb ország nézőszáma közel állandó maradt, csak az Egyesült Királyságban 10 millió követőt vesztett a sportág. Ennek oka az az, hogy a BBC helyett a fizetős Sky Sport közvetíti a futamokat.

Hollandia hatalmas gazdasági fogás az F1-nek nem véletlenül fűtik a szurkolók lelkesedését

A tavalyi év legnagyobb bővülése viszont Lengyelországban volt pontosan 256%-al. Verstappenhez hasonlóan ez is csak egyetlen pilóta miatt. Mélyen legbelül várjuk azt, hogy jövőre hasonló negatív értéket fognak produkálni ugyanitt. A továbbiakban tesztversenyzőként dolgozó Kubica sokkalta kevesebb nyilvánosságot fog kapni várhatóan 2020-ban, ami miatt elveszhet a lengyel nézők érdeklődése.

Sajnos a hazai statisztikákról konkrétumot nem nagyon hallottunk, csak Wéber Gabi ejtett el pár adatot, ezekből viszont nem tudunk kiindulni. Mindenesetre meglepődnénk, ha 2018-hoz képest csökkent volna a hazai nézőközönség. Még akkor is, ha rengetegen kommentelik heti rendszerességgel azt, hogy ez volt az utolsó futamuk….