Meglepő bejelentést tett a Vantageket futtató R-Motorport: egyetlen év után kiszállnak a sorozatból. Az ok elég egyszerű: Nem tetszik nekik a sorozat által választott irány. Ezt lefordítjuk: Túlságosan gyengék vagyunk, hogy a jövőre kibővülő mezőnnyel harcoljunk. Még tavaly írtunk arról, hogy a gyenge Mercedes motorokat le szeretnék cserélni, elsődlegesen BMW-re. Ez sokat dobhatott volna a csapat versenyképességén. A lassú Vantageken aerodinamikáján is rengeteget kellett volna fejleszteni. A svájci csapat viszont erre nem akart volna költeni.

Az Aston Martin legfőbb hátránya, hogy nem gyárt saját motorokat, így azokat külső beszállítóktól szerzik az összes modelljükbe. Most itták meg ennek először a levét… A tavaly rohammunkában megépített 4 autót eladta a csapat ismeretlen vevőknek, így fel sem merülhet az, hogy meggondolják magukat. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy hol bukkannak majd fel azok az autók és milyen motorral!?

A bejelentés a DTM-t is kellemetlenül érinti, mivel így 14 autóra csökken a mezőny. Kézenfekvő lenne megkérni a maradék két gyártót, hogy emeljék meg a flottájuk számát, de pár éve pont ők kérték, hogy 24-ről 18-ra csökkentsék a nevezői listát. Ilyen alacsony induló mellett pedig a futamrendezők nyugodtan visszamondhatják a rendezés jogát! Ha nem sikerül megállapodni a maradék két gyártóval, akkor az idei szezon is veszélyben lehet! Ezek után alig várhatják majd 2021-t és a Claas One szabályrendszert, amiben egyesül a DTM és a Super GT.