Egy nagyon örömteli bejelentés történt tegnap a Daytonai 24 órás időmérője után! Az amerikai sportautó sorozatot vezénylő IMSA és a Le Mansi 24 órásért felelős ACO megállapodtak egy közös prototípus kategória létrehozásában. Az új kategória neve nem is lehetne más, mint Le Mans-Daytona, vagyis LMD ami kapott egy kis h kiegészítést, így hozva létre az LMDh formációt. Mi is lesz ez?

Akárcsak a formaautózásban, a hosszútávú versenyzésben is csak egy bizonyos időre van bevezetve egy kategória. Ahogyan az F2-es autóknak is 5 évben van megadva a szavatosságuk, úgy az például az LMP2-es autóknak is már lassan eljön a következő generációja. Nos ez az új generáció fog egy közös alapra épülni! Lényege, hogy a jelenleg DPi-nek becézett amerikai autók és az LMP2-es európai járművek kaszniját ugyanaz a 4 gyártó fogja készíteni, amelyek:

  • Dallara
  • Ligier
  • Oreca
  • Multimatic

Ezen gyártók a megadott paramétereken belül szabadon fejleszthetik majd a vázakat, amelyekbe eltérő motorok fognak kerülni. A tengeren túl maradnak a mostani egyedileg tervezhető 4 hengeres 2 literes turbós motoroknál. Nálunk viszont még kérdéses az erőforrás, mivel a most használt 4 literes V8-as Gibson motorok addigra már kicsit öregecskék lennének. A lényeg, hogy az autók csak a motorok felépítésében különböznének, teljesítményük kiegyensúlyozott lenne. Végezetül a kis “h” betűt az egységesített KERS rendszer jelentené, amely Li-ion akkumulátorokban tárolná a fékezési energiát.

A mostani LMP2-es autók még 1 szezont legalább maradnának.

Az IMSA jelenlegi 3 gyártója a Mazda az Acura (Honda) és a Cadillac szinte biztos, hogy marad és elkészíti az új motorját. Új gyártó érkezése viszont nem valószínű…

Egy régebbi, de megkapó kép, reméljük hasonló lesz majd a végeredmény!

Az új autók a WEC-ben a 2021/22-es, az IMSA-ban pedig 2022-től kezdődően jelennének meg. Előbbi azt jelenti, hogy a hypercarokkal versenyeznének, kérdéses is az azok elleni tempójuk. Egy szabványosított kategóriának ugyanis nem szabadna, hogy gyorsabb legyen, mint az új csúcsnak kikiáltott hypercarok. Biztosak lehetünk benne, hogy ha megközelítik azok tempóját, akkor komoly BoP-t fognak a nyakukba kapni az LMDh autók.

További pontosításra még majd a Sebringi 12 órás versenyen fog sor kerülni, mikor a WEC és az IMSA közös hétvégén fog szerepelni a floridai reptéren.

Kérdéses, hogy az új LMDh mennyire fogja tudni megközelíteni a Valkyriet, szerintünk azért nem nagyon…