Mikor 2019 októberében bemutatták a Mazda 3 TCR változatát, a gyártó még reménykedett abban, hogy az idei Daytonai 24 órás betétfutamán pályára is vihetik azt. Ez nem jött össze. Saját bevallásuk szerint “előre nem látható komplikációk miatt”. Ezek a komplikációk annyira komolyak, hogy a fejlesztést eredetileg végző csapat mára meg is szűnt!

Az őszig elkészült modellt most a Mazda gyári csapata tesztelgeti, de további fejlemény még nem érkezett arról, hogy kik is fogják azt fejleszteni. Annyi viszont biztos, hogy egy Alfa Romeo képességű TCR autót nem dobnának piacra a japánok. Akkor inkább törölnék a programukat. Annyi biztos, hogy a DPi projekttel is foglalkozó Mazda NA kapta meg a félbehagyott projektet. Ők már bebizonyították, hogy tudnak jó autót építeni! A 3 TCR leghamarabb talán idén ősszel debütálhatna a versenypályán, HA folytatják majd a fejlesztést.

Ilyen szépség már kikerült a Mazda NA műhelyéből

Másik fontos információ, hogy elvetették a saját fejlesztésű motor alkalmazását. Mivel a TCR szabályzata engedélyezi, hogy komplett hajtásláncot vásároljanak a csapatok, ezért a Mazda bekopogtatott a Volkswagenhez. A németek 2 literes TSI motorja ugyanis 3 autóban: a Leonban, a Golfban és az RS3-ban is bizonyított már. A japánok is rájöttek, hogy olcsóbb licencelni, mint egy táska pénzt elégetni egy lehet meg sem születő projektre.

Az EA888 2.0 R4 TSI l4 kódjelű motor egy Audi fedele alatt

Sajnálnánk, ha a Mazda projektje a kukában végezné, egyrészt mert a kiszállásokkal kellene a friss vér a mezőnybe, másrészt pedig mert egy gyönyörű autónak ígérkezik. Az esetleges Skyactive motor hiányát még el tudjuk fogadni, főleg egy ügyfél alapú sorozatban, de az Audi a Volkswagen és az Alfa Romeo idővel versenyképtelenné váló autó helyett kell az utánpótlás. Erre pedig egy ilyen gyári Mazda projekt lenne a legjobb megoldás!

Ha a cikk végére értél és még van egy kis időd, vagy munka alatt valami alapzajt szeretnél hallgass bele a legutóbbi Kibeszélőnkbe!