Nem aktualitás, de egy nagyon rémisztő folyamat zajlott le az elmúlt 5 évben a Volkswagen-csoportnál. A 2010-es évek elején még széles palettával rendelkező német konzorcium napjaikra szinte elzárta a csapokat a motorsport részlegénél. Ebben a cikkben szeretnénk összefoglalni, hogy melyek voltak azok a sorozatok, amelyek áldozatul estek a döntésnek. Sajnos eléggé sok van…

Volkswagen

Kicsit meglepő, de az anyacég nem sok sorozatban képviseltette magát, mostanra pedig összesen egyetlen autójukat versenyeztetik. A wolfsburgiaknak alapvetően nem volt olyan modelljük, amely egy kifejezetten erős sportágba megfelelő lehetett volna. Éppen ezért a 3 kisebb autójukat a Polot, a Golfot és a Sciroccot alakították át versenycélokra. Ezek közül mára mind befejezte gyári pályafutását.

Volkswagen Scirocco R-Cup: 2015 végén szűnt meg a DTM betétsorozata, miután az alap modell gyártását leállították. A sorozatot sikerült konszernen belülről pótolni, ez lett az Audi TT Cup.

Volkswagen Polo WRC: Ogier vezényletével sorozatban 4 bajnoki címet nyertek a WRC-ben az átalakított Poloval. 2016 végén, az új szablyok bevezetése előtt viszont bejelentették a kiszállásukat. Ez azért is volt ennyire meglepő, mert a 4 héttel későbbi Monte Carlo Rallyra már készen volt az új autójuk (a cikk borítóján).

Volkswagen Golf TCR: A 2015-től bevezetett TCR szabályrendszerre a Volkswagen azonnal ráugrott, rögtön ki is hozta a Golf TCR változatát. Teltek az évek, jöttek az új vetélytársak, ami azt jelentette, hogy az öregedő Golf egyre inkább lemaradt. Idén decemberben pedig csattant az ostor: nem készítik el az új VIII-as Golf TCR változatát. Az eladott autókkal még lehet versenyezni, de kíváncsiak leszünk rá, hogy -110 kg BoP mellett kinek lenne kedve egy olyanra beruházni?

Volkswagen Golf WRX: Johan Kristoffersson jött, látott, győzött a Golffal, amely 2018 végén kiszállt a sorozatból. Sajnos ez vitte magával az összes többi márkát, csak amíg az Audi és Peugeot autók maradhattak a szériában, addig a Golfok eltűntek a murváról.

Az egyetlen túlélő a Polo R5, amely tényleg az egyetlen belsőégésű motorral rendelkező Volkswagen versenyautó, ami 2020-ban is gyári támogatással tud futni.

Az áldozatok

Audi

A csillagos márkának egyetlen vérvesztesége volt, mégpedig az Audi R18 e-Tron 2016 végi elkaszálása. A 2000 óta 13 alkalommal Le Manst nyerő projekt végterméke éppen a diesel-botrány kirobbanás után ment nyugdíjba, papíron költségcsökkentés címszóval. Ezt még el is hinnénk, mert a Porsche is házon belül futtatott LMP1-es programot. Abba viszont gondoljunk bele, hogy az R18 legkülönlegesebb ismertetőjele a diesel V12-es, majd V6-os erőforrása volt. Nem volt egy jó reklámfelület a vállalatcsoportnak…

Még abban az évben bemutatkoztak a Formula E-ben, amolyan jófiúként eladva magukat, de azért lássunk át a szitán! Nem az örömtől repesve lépték ezt meg. Ezek mellett még GT3-as projektjük van az R8-al és a TT kupás változatát is futtatják. A WRX programot azért nem írjuk még a veszteséglistára, mert azok az autók még futnak, lényegében a volt gyári csapatok kezei között, csak nem gyári festéssel.

Az áldozat

Porsche

A Porsche is elvesztette legfényesebb paripáját, a 919 Hybridet 2017 végén. Egy évvel élték csak túl a testvérmárkát, ami talán annak is köszönhető, hogy ők benzines hajtással mentek. Ez sem volt elég, így a kiszállásuk óta a Toyota az egyeduralkodó Le Mansban.

Szerencsére a GT3-as és GTE projektjük még életben maradhatott, amíg ezek mellé idén beugrottak a Formula E bajnokságba is. Ezen 3 szériában várhatóan még sokáig ellesznek.

Az áldozat, amely még megmutatta, hogy mire lenne képes egy LMP1-es gépezet