Január utolsó napján jött a hónapok óta belengetett hír: Lawrence Stroll bevásárolta magát az Aston Martinba! A fiának megvett csapata a Racing Point 2020 végén ezzel nevet is vált. Amolyan Alfa Romeoként felveszik az Aston Martin cégért, amitől a Red Bull megválik majd. Mivel az F1-es csapatnál komoly fejlesztői szerep nem hárult az angol márkára, ezért a Red Bull várhatóan csak egy matricát fog veszíteni az autóról. A kieső szponzori pénz is fájó lehet, de a költségsapka miatt amúgy sem tudnák azt feltétlenül kihasználni. Viszont!

Az Aston Martinnak és személyes Adrien Neweynak van egy szerelemgyermeke. Ő a Valkyrie. Egy utcai modellként is kapható, de a valóságban Le Mansba szánt típus. Minden porcikájáról süt, hogy Newey alkotta, célja pedig a kanyarok leggyorsabb bevétele. Egy Cosworth V12, két hatalmas Venturi-csatorna és máris kész a hyperautó. Viszont a Red Bull és az Aston Martin év végi szakítása után kérdéses, hogy mi marad ebből a projektből!?

Diffúzor, Venturi-csatorna, hátsó szárny… Ezt az autót nem a Mátra kátyús útjaira tervezték!

A reggeli bejelentés után a Red Bull és az Aston Martin kiadott egy közös nyilatkozatot a válásról. Ebben tisztázták a Le Mansi projekt folytatását. Adrien Newey maradhat az autó fejlesztésének szellemi atyja, mivel a Red Bull helyett ezentúl a Red Bull Technologies fog azon munkálkodni. Mivel a Red Bull techcége és a Racing Point között nincs gazdasági érdekellentét ezért így mindhárom fél belement az üzletbe. A projekt tehát LÉNYEGÉBEN változatlanul folytatódhat.

Az új Valkyrie első utcai példányát az év végén akarják leszállítani, a WEC-ben pedig szeptember 1-én fog pályára gurulni Silverstoneban. Mi már tűkön ülve várjuk az első futamot!

A hyperautó bejáratása amúgy már meg is történt, a fejlesztése viszont még biztosan folytatódik!