A héten írtunk arról, hogyan építette le motorsport részlegét a Volkswagen, amiben külön megemlítettük a TCR autó fejlesztésének a leállítását. Fel is tettük a kérdés, hogy ki akar majd 120 kg-al könnyített autóval versenyezni, miközben vehetne versenyképesebb márkától is gépeket? Hát meg is kaptuk a választ: SENKI!

A Sebastian Loeb Racing, a Volkswagen egyetlen csapata, vissza is mondta a nevezését a 2020-as szezonra. Maga a csapat megmarad, valószínűleg a TCR Europeban, vagy esetleg kategóriát váltva máshol versenyeznek majd idén. A 2015-ben életre hívott márkával együtt a Volkswagen lényegében kiszáll a WTCR-ből. Tavaly 26 induló volt a bajnokságban, ezzel a bejelentéssel 22-re csökkent ez a szám. Viszont még nincs tovább!

Valószínű, hogy tavaly láthattunk utoljára állandó résztvevőként Golfot a WTCR-ben.

Ugyanis a két Audival versengő csapat indulása is kétséges! A WRT (Vernay-Shedden) már be is jelentette a távozását. Ők kizárólag a DTM-es szereplésükre szeretnének összpontosítani 2020-ban. A másik csapat, a Cometoyou (Vervisch-Langefeld) még bizonytalan. Ők is azért döntöttek a távozás mellett, mert az Audi leállította az új RS 3 fejlesztését, a régi pedig egyre kevésbé versenyképes. Számoljunk csak a WRT kiesésével: 22-2=20 autó marad jövőre.

Hiába az Audi volt a leggyorsabb Volkswagenes autó, ők sem kérnek a sportágból..

Utolsó biztos kiszállónk pedig a Team Mulsane, vagy ahogyan többen ismeritek a Romeo Ferraris. Ők voltak ugyanis az Alfa Romeo építői és versenyeztetői. Konkrétan 0 gyári támogatással ment a projektjük, még a szalon autókat is nekik kellett megvenni, majd azokat kibelezni és becsövezni. Ők nagyobb lehetőséget látnak az eTCR-ben, ahova egy Giuliat alakítanak át villamos hajtásra. Vegyük elő újra a matekot: 20-2=18 autó marad idénre.

Szeretnénk mindenkit figyelmeztetni: 16 autó esetén a szervező lemondhatja a futamot! 2017-ben ez valós veszély is volt. Nem véletlen, hogy a TC1-es autókat élve eltemették az év végén.

Ezen munkálkodnak most a Romeo Ferrarisnál.

Nem akarunk rémhíreket kelteni, de Malajziában még olyanokat is pedzegettek, hogy a Hyundai 2 autóra csökkenti a részvételét…. Na ebbe nem is megyünk bele, legyen elég annyi, hogy Norbinak biztos helye van 2020-ra! Titkon esetleg még reménykedünk, hogy a megcsappant mezőny miatt Zengőék esetleg újra visszatérnének a sorozatba.

A WTCR hanyatlásával amúgy még foglalkozni fogunk majd. Nagyon szépen visszaadja korunk motorsportjának rákfenéjét!