A monte carloi gondolatok

Meglepő nyilatkozatot adott ki Adamoval a Hyundai Motorsport feje a Monte Carlo Rallyn. Az olasz szakember ugyanis azt lebegtette, hogy a Hyundai kiszállhat a WTCR-ből, mivel nem tetszik nekik az az irány amerre az tart. Pontosabban az alábbiakat mondta:

“Szerintem nem a BoP jelenti a legnagyobb problémát. Sokkal inkább az, hogy beengedtek a bajnokságba egy olyan gyártót, mint a Lynk & Co, amely a TCR-étől teljesen elütő filozófiával dolgozik. Abban bízom, hogy az irányító szervezetek a jövőben megakadályozzák az ilyen helyzetek kialakulását”

“Jelenleg komolyan vizsgáljuk az egyéb lehetőségeket, mint például a TCR Europe-ot, amely a Hyundai számára érdekes helyszíneket látogat meg, és ezért jó alternatív lehet.”

“Jelenleg az a helyzet, hogy hivatalosan nem engedik be a gyártókat, de pénzüknek azért örülnének. Itt érdekellentét van, és ezt tisztázni kell.”

Na itt a vége azoknak a mondatoknak, amiket Lantos András kiemelt. Szépen vegyük végig ezeknek az igazságtartalmát!

Adamo a WTCR mellett a WRC projekt feje is.

Mi ebben az álszent?

  1. Beengednek olyan gyártót is, mint a Lynk & Co. A kínai márka tényleg példátlanul pofátlan módon versenyezte végig a 2019-es szezont. Szinte az össze ellenfél kifejezte emiatt a nemtetszését. Attól függetlenül a 4 db. 03-as modellre is vonatkoztak a BoP és a ballaszt szabályok, amivel a képesek voltak az autók teljesítményét elfogadható szintre csökkenteni. Nem is ők nyerték meg a bajnokságot.
  2. a TCR-étől teljesen elütő filozófiával dolgozik . Mondja mindezt egy olyan ember, aki a Hyundai gyári motorsportjának a feje egy olyan bajnokságban, ahol gyári csapat nem versenyezhet. A Hyundai is ugyanúgy vödörrel önti bele a pénzt a WTCR-es két csapatába, így jönnek csak az eredmények. Nem kell azonnal a szomszéd csapatra mutogatni!
  3. Jelenleg komolyan vizsgáljuk az egyéb lehetőségeket, mint például a TCR Europe-ot. Hogy mi??? Tehát ki akarnak szállni a WTCR-ből, ahol 2 másik gyártó ellen megnyerték az eddigi bajnokságokat egy nagyon erős mezőnyben és át akarnak nyergelni egy teljesen privát csapatokból alló, sokkalta gyengébb mezőnnyel rendelkező bajnokságba. Ott nem lenne unfair a gyári Hyundai csapat?
  4. hivatalosan nem engedik be a gyártókat, de pénzüknek azért örülnének. Ez így van de nem így kell értelmezni! Nem a gyártók pénzének örülnek, hanem a versenyképes modelleknek. Ha csak a pénzre mennének, akkor Francois Ribeiro nem segítené most Zengőéket abban, hogy visszatérjenek a bajnokságba, vagy nem engedte volna meg az Alfa Romeot építő Romeo Ferrarisnak, hogy a saját autóit futtassa, ami amúgy teljesen szabályellenes. A TCR bajnokságoknak gyártókra van szüksége ez biztos. De tényleg csak olyan értelemben, hogy olcsón futtatható autókat gyártsanak. Hátuk közepére sem kívánják a tavalyi bajnokságban futtatott 10 gyári autót, amelyek a futamok 75%-t meg is nyerték. Ügyfél alapú versenyzésben maradjanak is kívül a gyártók!

Mindezt összefoglalva, ha ez nem egy Ferrari-féle “kilépünk, ha ez ,meg ez nem így lesz” nyilatkozat volt, akkor Adamonak el kellene gondolkoznia a Hyundai szerepvállalásán a Túraautó Világkupában. 4 gyári pilótával és gyári mérnöki gárdával egy 3 éven keresztül fejlesztett autóval nem nyilatkoznánk ilyet! A magyar mondást kicsit átköltve: A Lynk & Co szemében a gerendát észreveszi, de a saját szemében már nem látja meg a hasonlóan vaskos gerendát.

Ennyi a különbség egy “privát” és egy gyári autó között fényezésben.

A Hyundai hasonló mértékben bűnös, hogy a csapatok egymás után hullanak ki a bajnokságból, hogy a Volkswagen csoport leállította a versenyhátrányban lévő autói fejlesztését és, hogy a privát csapatoknak esélyük sincs a bajnoki címért küzdeniük. Ahogy a legutóbbi Kibeszélőben mondtuk: mindez azért nem annyira fájdalmas, mert Norbi ennek haszonélvezője.