Javában zajlik a MotoGP malajziai tesztelése, ahova már mindenki az új motorját hozta el. A háromnapos gyakorlásból természetesen nem lehet előre megmondani a pontos sorrendet, következtetni viszont lehet. Ezzel most szeretnénk is élni, mivel egy elég érdekes táblázatot szereztek ügynökeink.

Azt gondoljuk senkinek nem kell elmesélni, hogy a 2019-es szezonban a Marquez-Honda páros verhetetlen volt. Ez egyrészt múlott a motor kezelhetőségén, másrészt a pilóta fantasztikus képességein is. Volt viszont egy olyan terület, amelyen a japán márka hátrányban volt a legközvetlenebb ellenfelével a Ducatival szemben. Mivel az olaszokról beszélünk, már biztosan tudjátok, hogy mi ez. Naná, hogy a végsebesség!

A 3 hosszú egyenesből álló Red Bull Ring a Ducati vadászterülete évek óta.

A különbségek persze nem olyan hatalmasak, mint az F1-ben mondjuk egy Ferrari és a Williams között voltak a tavalyi évben, de egy-egy párharcnál döntő fontosságúak. A könnyű összehasonlíthatóság miatt vegyük a tavalyi Maláj Nagydíjat, amit Vinales meglepő magabiztossággal nyert meg. Ezen a versenyen az alábbiak szerint alakultak a végsebességek:

  • Ducati – 330,2 km/h
  • Honda – 325,4 km/h
  • Yamaha – 319,9 km/h

Jól látszik a már többször emlegetett tény: A Yamaha az egyenesekben bukta el tavaly a bajnokságot. A két japán csapat ezért a tél legnagyobb részében a motort reszelgette. A maláj tesztek eredményei alapján sikeresen. Ügynökeink ugyanis az alábbi képet küldték Sepangból:

Jól látható, hogy az idei évre minden gyártónak sikerült több-kevésbé előrelépnie. Természetesen a Ducati gyorsult a legkevesebbet, de nekik nem is ez volt a céljuk. Az új lista tehát így néz ki:

  • Ducati – 331,2 km/h
  • Honda – 330,2 km/h
  • Aprilia – 329,2 km/h
  • KTM – 329,2 km/h
  • Suzuki – 327,2 km/h
  • Yamaha – 327,2 km/h

Jól látható tehát, hogy a Honda beérte a Ducatit, amíg a Yamaha, bár megfelezte a hátrányát, de még mindig a leglassabb márka a végsebességet tekintve. A teszt végeredményéről még be fogunk számolni, egyben a versenyzői nyilatkozatokkal, viszont az időeredmények már kevésbé egyértelműbb képet mutatnak a végsebességekkel szemben. Csak példának: Marc Marquez a sérült válla miatt biztosan nem motorozta ki a maximumot a Hondából.

Quartararonak idén meglehet az első győzelme a megerősödött Yamahával!

Az viszont biztos, hogy a még mindig roppant fiatal spanyol lesz az idei év legnagyobb, vagy talán egyetlen favoritja…