Pont ezen a héten beszéltünk az amerikai sportautózás csúcskategóriájának a DPi-nek a megújulásáról. Az újonnan létrehozandó LMDh (Le Mans-Daytona hibrid) egy univerzális kategória lenne, ugyanis mind az IMSA-ban, mind Le Mansban, így a WEC-ben is használhatnák az autókat. A technikai részletekbe most nem mennék bele, tényleg hallgassátok meg a Kibeszélő azon 5 percét!

Az új kategória viszont felnyitotta a Ferrari szemét: egyetlen autóval hódíthatnának a tengeren túl és Európában. Az IMSA-ban való szereplésük az eredményen túl még egy hatalmas reklámfogás is lenne. Nem is csoda, hogy a sporcars365 megkeresésére teljesen pozitív hangvételű választ adtak.

Antonello Coletta (balra) a Ferrari GT és ügyfélversenyzésért felelős részlegvezetője

Antonello Coletta ugyanis kifejtette, hogy a Ferrari már most vizsgálja az LMDh projekt elindítását. A már leírt előnyökön túl egyet említett még meg: Egy új prototípus autó versenyeztetési költségei nagyjából megegyeznének a most futó 488 GTE projektjükkel. Ez az egységesített elektronika, fék és hibridrendszernek köszönhető, amik jelentősen leszorítják a költségeket.

Mivel az LMDh autók a mostani LMP2-es prototípusok szellemi utódai lennének, így egy ugyanakkora zsák pénzért sokkalta magasabb szinten szerepelhetnének. Mindez a nagyobb reklámérték mellett tényleg elég kecsegtető ajánlatot jelent, azt el kell ismerni! Azt is megtudhattuk, hogy a hypercar azért másodlagos lehetőség, mert ahhoz a projekthez minimum még egy zsák pénz kellene.

A 2019-es Le Mans 24 órást megnyerő Ferrarik lehet rövidesen nyugdíjba vonulnak.

Természetesen csak azért, hogy ne legyen olyan kerek a történet, Coletta azt is elmondta, hogy van egy kikötésük. Nem szeretnék ugyanis sem az Oreca, sem a Ligier, sem az Alpine kaszniját használni az új autójukhoz, hanem saját konstrukciót szeretnének. Mondhatnánk, hogy ez tipikus Ferraris hozzáállás.Legutóbb hasonló hírekkel a Formula E-ben találkozhattunk, ahol az olaszok ugyancsak kijelentették, hogy nem kell nekik az egyen Dallara kaszni, reszelnek maguknak egy sajátot. Persze a többi gyártó körberöhögte őket, azóta sincs Ferrari csapat az elektromos bajnokságban…

Összegezve, egyik szemünk sír, a másik nevet. Örülünk, hogy az újonnan meghonosítani szándékozó prototípus kategória után már a Ferrarihoz hasonló gyártók is érdeklődnek. A jelenlegi 3 másik márka (Honda, Mazda, Cadillac) mellé még kellene pár erős gyártó és akár az egykoron dicsőséges C csoportot is visszakaphatnánk!

Szomorúak is vagyunk, mert ez a bejelentés azt is jelenti, hogy a Ferrari nem kér a Hypercarból. Ott pedig nagyon kevés az eddig bejelentett 6? autó a 3 gyártótól. Bármennyire ígéretes is lehet, ha nincs rá érdeklődés, akkor bizony rövid úton ki fognak halni.

Bár ez csak egy látványterv, szomorúak lennénk ha akként is végezné