Keke Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Ayrton Senna és Nicholas Latifi. Mi a közös ezekben a Forma-1-es pilótákban? Mindannyian a Williams csapat színeiben indultak/indulnak. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mivel érdemelte ki a kanadai versenyző a helyét ennél a szebb napokat is látott, de legendás csapatnál. Ennek járunk utána a következőkben.

Ha megnézzük, hogyan teljesített Nicholas Latifi alsóbb kategóriákban, sajnos arra jutunk, hogy nem feltétlenül a képességei miatt jutott el a Forma-1-be. 2017-ig – vagyis 21 éves koráig – mindössze egyetlen versenyt nyert meg, ami nem túl acélos. Meg kell azonban jegyezni, hogy 2019-ben másodikként végzett a Forma-2-es kiírásban, ami egész jó eredmény. Ki tudja, lehet csak későn érő alkat…

Azonban – amint azzal egy korábbi cikkünkben is foglalkoztunk – a Williams anyagi helyzete koránt sem mondható rózsásnak. Nicholas Latifi pedig olyat tud mutatni, melyet sem Nico Hülkenberg, sem Esteban Ocon, sem más emlegetett jelölt nem tudott volna: pénzt. Pontosabban €30 milliót. Cikkünk célja felderíteni, hogy milyen forrásokból áll össze ezen összeg.

Nicholas Latifi mellett jobbra édesapja, Michael Latifi

Amint feljebb is olvasható, Nicholas Latifi édesapja Michael Latifi, aki a Sofina Foods kanadai húsipari cég tulajdonosa. A Sofina Foods számos -itthon kevésbé ismert- márkát foglal magába, illetve a Lavazza, a San Benedetto és a Rio Mare márkák exklúzív forgalmazója is a cég. Emellett Michael Latifinek Forma-1-hez kötődő befektetése is van. Ő a McLaren csapat 10%-os tulajdonosa. Úgyhogy Sainznak és Norris jövőre bele kell húzni, nehogy Latifi a nyakukon legyen…. #irony

A 30 millió euró fennmaradó része részét pedig a motorborítás fölött található RBC, azaz Royal Bank of Canada adja. Ezen bankkal nincs semmilyen kapcsolatban Michael Latifi, szóval elképzelhető, hogy tényleg hisznek a pilóta tehetségében. Mindenesetre számíthatunk rá, hogy a fent felsorolt nevek megjelennek majd a február 17. napján debütáló Williams FW43-on is. A megjelenés után – ahogy eddig minden autót – az idei Williamset is kicsit közelebbról megvizsgáljuk majd.