Jönnek sorban az autóbemutatók, mi ezeket igyekszünk szó szerint fel is dolgozni. Minden egyes adásunkban igyekszünk elmondani hogy ezek az események nem mások, mint marketing és/vagy médiaesemények. Ez nagyon fontos! A céljuk, hogy arra a 2 órára a világ F1-es közönsége a csapatot kövesse, a szponzormatricákkal felcicomázott autóikat fényképezzék. Éppen ezért erre a pár napra nagyon finom cukor és marcipánmázzal vonják be az egész csapatukat, hogy minden rózsásnak tűnjön. Kivéve a Renault de róluk majd a saját Boncasztalukban… Meg fogják majd kapni, hogy 2 sokkalta többre érdemes pilótával így szórakoznak!

Természetesen a csapatok túlnyomó részénél ezt a cukormázat az első teszthét teljesen lemossa, a rajongók örömével együtt. Éppen ezért szeretnénk titeket előre figyelmeztetni, hogy kezelje mindenki a helyén kedvenc csapata nyilatkozatait, mert az Ausztrál Nagydíj Q2 akár az egész évre meggyűlölteti vele a sorozatot.

Mindenki boldog, mindenki elégedett

Attól, hogy a McLaren képét láthatjátok, ez minden csapatnál így lesz. Akár a Mercedest vesszük elő, akár a Ferrarit, akár a Williamst. Ez a viselkedés azért is veszélyes, mert sajnos a hazai média mindenféle gondolkodás nélkül ctrl+c ctrl+v stílusban állításként lehozza a szponzoroknak szóló nyilatkozatokat. 1 percre ilyenkor gondolkozzatok el és belátjátok, hogy 3 csapatnál több nem örülhet idén:

  • A konstruktőri bajnok
  • A középmezőny bajnoka
  • A Williams, ha nem utolsók lesznek

Ezért éljetek egy minimális szkepticizmussal nagyjából az Ausztrál Nagydíj 2. szabadedzéséig. Addig egy száraz tankos körrel, vagy éppen egy betonkeverővel elrejthető a valós forma. Ugyanígy olvassátok legalább félig felhúzott szemöldökkel az autóbemutató után 30 másodperccel megejtett “innovatív” “újszerű” “futurisztikus” jelzőket, az előre kihirdetett bajnokokat. Persze mindenki magából indul ki, de ennyi idő alatt mi annyit tudunk megállapítani egy Ferrariról, hogy ez bizony vörös.

Verstappen szerint szuper volt az autó a bejáratás alatt

Ugyanígy szeretnénk mindenkit figyelmeztetni a bejáratások utáni interjúkra! Mindenki csodálkozik, hogy mennyire jól viselkedik az autó, mekkora előrelépést tettek. Itt már duplán húzzátok fel a szemöldökötöket! Egyrészt az autók tele vannak demo, éles körülmények között alkalmatlan alkatrészekkel. A Red Bull kifejezetten ilyen volt. Másrészt a Pirellis videónkban már beszámoltunk róla, hogy külön demo abroncsokat is kapnak ilyenkor a csapatok.

Ezekkel nem lehet reprezentatív köröket menni. A valós tempótól 10-12 másodpercre elmaradva csak olyan teszteket lehet végezni, amelyek a rendszerek működését ellenőrzi, esetleg a túlmelegedést küszöbölhetik ki. Nem bevetésre kész autóval nincs teszt.

Az idén nem leszünk sehol ugyanakkora hazugság, mint az idén sokkalta jobbak leszünk

Ezen megfontolások miatt ajánljuk, hogy: ne menjetek bele olyan találgatásokba, hogy az autók kinézete és a csapattagok nyilatkozatai alapján megítéljétek az erősorrendet, valamint kezeljétek fenntartással minden ilyen próbálkozást bármilyen portáltól. Még tőlünk is!

Ha viszont technikai érdekességekre vagytok kíváncsiak, akkor a Boncasztalt melegen ajánljuk Nektek!